• Anonym (Anonym)

Man knivskuren i förorten Tullinge

Man knivskuren i halsen. Vad tror ni är det Svenskar som varit i farten igen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-16 18:30
    Tillägg enligt media har mannen avlidit.

• Svar på tråden Man knivskuren i förorten Tullinge
  • IsaStardust

läs artikeln ovan, så kan ni sluta med att fundera över om gärningsmannen var invandrare eller svensk. som ni ser hade det inget med saken att göra. snopet värre. inte var han sverigedemokrat heller.

• Anonym (Fy fan)

Jag blir illamående när jag ser SD.are göra politik av andra människors tragedier.

• Anonym (varför?)

Det var som jag anade och skrivit tidgare, att offret och gärningsmannen kände varandra och att dom hade en konflikt av något slag. Det var alltså personligt.

• Gert
    IsaStardust skrev 2014-08-17 15:26:08 följande:

läs artikeln ovan, så kan ni sluta med att fundera över om gärningsmannen var invandrare eller svensk. som ni ser hade det inget med saken att göra. snopet värre. inte var han sverigedemokrat heller.

Tyvärr, jag läser inte aftonbladet av ren princip. Att han inte var sverigedemokrat förstod jag redan. 
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-08-17 15:54:19 följande:
    Tyvärr, jag läser inte aftonbladet av ren princip. Att han inte var sverigedemokrat förstod jag redan. 
    Och ändå så påstod du att Aftonbladet hade skrivit att Reinfeldt sagt att pengarna är slut.
  • Anonym (Fy fan)
    Gert skrev 2014-08-17 16:03:31 följande:
    Ja, det har jag läst från användare på flashback.
    Så du för vidare andrahandsuppgifter? Ja, där ser man.
  • Gert
    Anonym (Fy fan) skrev 2014-08-17 16:06:09 följande:
    Så du för vidare andrahandsuppgifter? Ja, där ser man.
    När flera trådar och flera medlemmar skriver samma sak utgår jag från att faktan stämmer. Och jag såg faktiskt presskonferensen där Reinfeldt sa att pengarna är slut.
  • Anonym (Fy fan)
    Gert skrev 2014-08-17 16:09:10 följande:
    När flera trådar och flera medlemmar skriver samma sak utgår jag från att faktan stämmer. Och jag såg faktiskt presskonferensen där Reinfeldt sa att pengarna är slut.
    Vilka pengar är slut? Du tror väl inte att det är tomt i statskassan, så naiv är du väl ändå inte?

• Gert
    Anonym (Fy fan) skrev 2014-08-17 16:11:37 följande:
    Vilka pengar är slut? Du tror väl inte att det är tomt i statskassan, så naiv är du väl ändå inte?
    Dina och mina pengar är slut. Statskassan sinar och statsskulden ökar hela tiden.

Statsskuld

Fast jag förstår inte varför du vill diskutera den här frågan i den här tråden.
  • Anghammarad
    Gert skrev 2014-08-17 16:16:28 följande:
    Dina och mina pengar är slut. Statskassan sinar och statsskulden ökar hela tiden.

Statsskuld
    Menar du att du verkligen tror att Sveriges pengar är slut? 

Lite onödigt dessutom att länka till den sidan när den officiella statistiken är så lättillgänglig på www.riksgalden.se. Den visar ju att skulden är struntsumman 50 miljarder lägre än i din länk. Notera också att statsskulden faktiskt har minskat i sedan 2005 och att den är mycket mindre i förhållande till BNP.
  • Anonym (Fy fan)
    Anghammarad skrev 2014-08-17 16:48:53 följande:
    Menar du att du verkligen tror att Sveriges pengar är slut? 

Lite onödigt dessutom att länka till den sidan när den officiella statistiken är så lättillgänglig på www.riksgalden.se. Den visar ju att skulden är struntsumman 50 miljarder lägre än i din länk. Notera också att statsskulden faktiskt har minskat i sedan 2005 och att den är mycket mindre i förhållande till BNP.
  • Överste Senap
    CarinaL26 skrev 2014-08-16 21:09:42 följande:
    Du skulle sett hur det såg ut på FL efter Breiviks terrordåd innan det framkom vem den skyldige var. Inte EN ENDA av alla muslimhatare ville förklara sina inlägg om vilka sim självklart låg bakom. De gömde sig som rädda kaniner.
    Och genast dog tråden då det visade sig vara en knarkare som mördat sin brukare istället för en invandrare som mördat en hederlig etnisk svensk patriot. SD:arna har gömt sig på samma sätt som du beskrev. Vem är förvånad?
  • Anghammarad
    Anonym (häftigt) skrev 2014-08-16 18:07:23 följande:

Händelsen i sig är en bra indikation, detta är en mångkulturell fenomen.

Vi säger som så, sätter en femhundring, tar du emot vadet att gärningsman inte är av svensk härkomst och antagligen kommer från mena eller Afrika?

Har du någon kommentar?
  • Milimolo

Men skaffa ett liv för fan, orka starta en tråd om det va en svensk eller inte svensk som mördade. Usch vilken äcklig människa du verkar vara TS. Tack vare att man varje dag läser något rasistiskt så blir man ju rasistisk mot svenskar istället. Bläää vad hände med mitt Sverige.

• Anonym (K)
    puss skrev 2014-08-16 15:48:02 följande:
    Men fy så obehagligt. Så skulle aldrig en tjej säga.
    puss skrev 2014-08-16 15:32:04 följande:
    Flytta till ett kvinnokollektiv. Män står för merparten av allt våld.

Förstår vad du vill ha sagt men tyvärr så spär sådana uttalanden bara på dagens könsroller om att tjejer är oskyldiga och män är djur. Det blir ännu svårare för de män som faktiskt har blivit utsatta för något av en tjej att bli trodda på.
Svar på tråden Man knivskuren i förorten Tullinge