• fhansson1

Tysta ner sitt barns politikåsikt?

Nu är det så att jag nyss berättat för mina föräldrar att jag är en "SD:are". Jag berättade tydligt att jag inte vill skicka ut invandrare vilket SD inte heller vill(är påläst om Sveriges nation, hur Sverige förändrats, brott etc av invandrare) så är inte nybörjare utan läst på i två år innan jag uttalade mig. Då Sverige avskaffade sig svenska nationen för 4 år sedan och nu står öppet för allt och alla andra land ser oss ge bort vårat land, och om några år kommer sjukvården och äldrevården inte ens ligga topp 60 i Europa(förut var vi 2:a) och då jag inte vill att mina föräldrar ska ha det dåligt, och inte jag och inte mina barn jag kommer få. Arbetslösheten kommer vara kraftigt ökad och brotten kommer ha ökat med 100% och om 10 år kommer vi vara ett muslimkulturellt land(första i europa) etc etc etc, finns massa mer varför jag är en SD:are och vill lugna invandringen och ta hand om dom vi har så Sverige inte blir mer kriminellt än vad det är/håller på att bli. Reaktionen från dom var att först skrika, gå ifrån, sedan tvinga mig vara tyst om min åsikt kring SD och inte sprida vidare budskapet. Är det okej/inte okej? Hur skulle ni gjort om erat barn var en SD:are men INTE rasist?

• Svar på tråden Tysta ner sitt barns politikåsikt?
  • Drottningen70
    fhansson1 skrev 2014-08-17 00:01:21 följande:

Pat Condell, en av Storbrittaniens största kommentator och skrivare inom politik har själv tillsammans med andra politiker kommer fram till att det kommer hända om 10 år eller mindre, med tanke på att Sverige gör allt för dom och att inom fem år kommer det finnas 1miljon nya invandrare här som kräver att få stanna. Och pepparkaka får man inte vara på många skolor då det anses vara stötande för mörkhyade. Lägg ner nu, om du inte vet eller har läst om något så uttala dig inte på sättet du gör.

Snälla fortsätt . Det är så kul

Och du menar Pat Condell, som var en av Anders B breiviks stora idoler förstår jag...
  • Anonym (anneli)
    Drottningen70 skrev 2014-08-17 00:19:38 följande:
    Snälla fortsätt . Det är så kul

Och du menar Pat Condell, som var en av Anders B breiviks stora idoler förstår jag...
    fy fan vilken moral kärring! lämna tråden du skämmer banimej ut dig!!
  • Drottningen70
    Anonym (anneli) skrev 2014-08-17 00:44:02 följande:

fy fan vilken moral kärring! lämna tråden du skämmer banimej ut dig!!

Fortsätt drömma gullet :).
  • Jesssssica
    Drottningen70 skrev 2014-08-17 01:09:57 följande:
    Fortsätt drömma gullet :).
    Du tror inte du vinner mer på att föra en rationell diskussion i stället för att bete dig som en barnrumpa? Det är helt okej att inte sympatisera med SD, vi lever ju i ett åsiktsfritt land, men då är det ju bra om du kan diskutera saken också så att människor kan ta dig på allvar. Nu gör du ju inget annat än att förlöjliga dig själv.

Och för att svara på din fråga TS. Jag röstar själv på SD så mitt barn får givetvis göra det också om han vill. Men jag bryr mig inte alls var han lägger sin röst, bara för att jag röstar på SD så behöver inte han göra det. Jag lägger ingen som helst värdering i hur andra människor röstar, du liksom jag har rätt att lägga vår röst var vi vill. Vill mitt barn rösta på Moderaterna eller Miljöpartier så får han göra det. Det är hans val och inte min sak att avgöra.
  • Krixx

1. TS åsikter är baserade på en massa myter.
    2. SD har varnat för den Svenska nationens skyndsamma undergång de sista 20 åren.
    3. Hur många länder finns det i Europa (eftersom vi ska hamna på plats 60)?
    4. Att vi skulle få ett muslimkulturellt samhälle inom 10 år är så korkat så någon med IQ banan inser att det är en lögn.

Sammanfattningsvis så har TS svalt extremhögerns lögner med hull och hår utan minsta källkritik. Att hen lagt ner två år på det och inte kommit längre är bara sorgligt.

• MxMeNow
    Anonym (Morsan) skrev 2014-08-16 20:01:40 följande:

Fast allvarligt talat, jag är inne på samma spår som du MEN det du skriver här stämmer inte.

Luciatågen är kvar, tomteverkstaden... tänker du på den svarta dockan på julafton? Isåfall är jag med och håller med om att det var löjligt att ta bort den.

Vi får sjunga nationalsången!

Vi får även gå i kyrkan på skolavslutningen om innehållet inte är kristet... ehhh? Jaha och vad ska vi då till kyrkan att göra? Alltså ett halvt rätt där.

Var saklig och ärlig om du vill verka seriös, bara ett råd i all välmening.

Den "svarta dockan" var ett beslut taget av Disney, i USA, Sverige hade inget med beslutet att göra. Så ska ni använda det som argument vore det passande om ni är insatta i vad som faktiskt hände.
  • Anonym (utveckla)
    Krixx skrev 2014-08-17 10:21:32 följande:

1. TS åsikter är baserade på en massa myter.
    2. SD har varnat för den Svenska nationens skyndsamma undergång de sista 20 åren.
    3. Hur många länder finns det i Europa (eftersom vi ska hamna på plats 60)?
    4. Att vi skulle få ett muslimkulturellt samhälle inom 10 år är så korkat så någon med IQ banan inser att det är en lögn.

Sammanfattningsvis så har TS svalt extremhögerns lögner med hull och hår utan minsta källkritik. Att hen lagt ner två år på det och inte kommit längre är bara sorgligt.

Kan du utveckla lite?

Vilka är myterna och vad är det som gör dem till myter? Varför skulle Sverige INTE kunna bli ett muslimskt land menar du?

Jag tänker på en kvinna jag mötte när jag jobbade i Hemtjänsten. Hon bor nu i Sverige men har i hela sitt liv bott i Egypten. När hon flyttade till den mannen hon sedan gifte sig med så var Egypten kristet. Nåväl, till största del i alla fall. 

Efter bara några år var det muslimskt och hon fick ett helvete. Hon kunde inte resa till Sverige och hälsa på sina föräldrar utan makens underskrift, hon fick inte bestämma något om sina barn hon vågade aldrig lämna honom för att hon visste att hon aldrig skulle se sina barn igen.

Hon blev fri först när hennes man dog, men då hade han legat i koma i 10 år. Under de 10 åren kunde hon inte resa till Sverige för mannen var ju tvungen att skriva under, vilket han inte kunde. Med andra ord levde hon som fånge i sitt egna hem.

Flera gånger berättade hon för mig att jag skulle vara försiktig, "historien upprepar sig, det är synd att svenskarna inte ser det".
  • Krixx

Myterna om pepparkaksgubbar, skolavslutningar och en 100% ökning av brottsligheten.

Det är klart att Sverige kan bli ett muslimskt land, men att det skulle ske inom 10 är löjligt. Antalet kristna överstiger antalet muslimer kraftigt. Vi har tusentals kyrkor men endast en handfull moskéer. Det finns ingen politisk rörelse som på allvar vill göra Sverige muslimskt.

Men visst, facit får vi om 10 år. Och inte är det jag som kommer behöva skämmas över mina domedagsprofetior som inte slagit in...

• Jesssssica
    Krixx skrev 2014-08-17 10:48:30 följande:

Myterna om pepparkaksgubbar, skolavslutningar och en 100% ökning av brottsligheten.

Det är klart att Sverige kan bli ett muslimskt land, men att det skulle ske inom 10 är löjligt. Antalet kristna överstiger antalet muslimer kraftigt. Vi har tusentals kyrkor men endast en handfull moskéer. Det finns ingen politisk rörelse som på allvar vill göra Sverige muslimskt.

Men visst, facit får vi om 10 år. Och inte är det jag som kommer behöva skämmas över mina domedagsprofetior som inte slagit in...

Slopa 10 år och låt säga 50 år i stället. Vad tycker du vi ska göra åt det? Ska vi vänta 40 år innan vi gör något åt saken? Du tror inte att det är för sent? Hur ånga år det tar är ju egentligen oväsentligt. Det är ju vi som lever nu som måste se till att det aldrig sker, oavsett hur många år in i framtiden vi pratar om.

Brottsligheten har ökat, hur många procent det rör sig om det vet jag inte men du kan knappast hävda att det inte har ökat alls. Och vad är det för myt du pratar om när det gäller skolavslutningar?
  • Krixx

Jag tror att Sverige kommer fortsätta vara ett sekulariserat land om vi fortsätter på den inslagna vägen. Om det är ett sekulärt kristet, muslimskt eller blandreligiöst land spelar inte någon roll för mig.

Antalet mord har minskat i Sverige. Men ja, brottsligheten har ökat, liksom i resten av Europa, oavsett hur många invandrare som tas emot. Att hitta på lögner som i TS, är ju bara löjligt, det måste du hålla med om. Det finns ju inte ens 60 länder i Europa och många av de andra siffrorna är ju helt påhittade.

• Anonym (Morsan)
    MxMeNow skrev 2014-08-17 10:32:00 följande:
    Den "svarta dockan" var ett beslut taget av Disney, i USA, Sverige hade inget med beslutet att göra. Så ska ni använda det som argument vore det passande om ni är insatta i vad som faktiskt hände.
    Jaja, petitesser!
    Oavsett så var det löjligt.
    En docka liksom!
  • fhansson1
    Krixx skrev 2014-08-17 11:21:32 följande:

Jag tror att Sverige kommer fortsätta vara ett sekulariserat land om vi fortsätter på den inslagna vägen. Om det är ett sekulärt kristet, muslimskt eller blandreligiöst land spelar inte någon roll för mig.

Antalet mord har minskat i Sverige. Men ja, brottsligheten har ökat, liksom i resten av Europa, oavsett hur många invandrare som tas emot. Att hitta på lögner som i TS, är ju bara löjligt, det måste du hålla med om. Det finns ju inte ens 60 länder i Europa och många av de andra siffrorna är ju helt påhittade.

Märkte inte att jag slant på siffrorna eftersom jag skrev inlägget så hastigt, men bra att du sa det. Bl.a återigen Pat.C som insett det tillsammans med andra politik skrivare, skulle stå 20:onde landet.
  • Krixx

Fast Pat C har ju bara hittat på sina siffror. Finns ju ingen verklighetsförankring överhuvudtaget.

• Anonym (Deb)
    MxMeNow skrev 2014-08-17 10:32:00 följande:
  • MxMeNow
    Anonym (Morsan) skrev 2014-08-17 11:46:01 följande:

Jaja, petitesser!

Oavsett så var det löjligt.

En docka liksom!

Fast det är ingen petitess om det används som i tråden som argument för något som händer i Sverige. Det blir snarare ytterligare ett bevis på att ännu en "påläst" SDare uttalar sig okunnigt!
  • Anonym (Morsan)
    MxMeNow skrev 2014-08-17 16:22:20 följande:
    Fast det är ingen petitess om det används som i tråden som argument för något som händer i Sverige. Det blir snarare ytterligare ett bevis på att ännu en "påläst" SDare uttalar sig okunnigt!
    Du får naturligtvis tycka och tro vad du vill, det har jag inte någon åsikt om.
    Att du har fel är såklart en helt annan historia.

Du får gärna hylla de svarta luciorna och att ungarna inte bör vara pepparkaksgubbar i tåget. Du får hylla att godiset "Kina" inte får ha en kines på påsen också.
    Gör det.

Fortsätt samtidigt att gagga på om hur dåliga SD är om du vill, den 15:e är det jag som jublar.
    Puss på dig.
  • Anonym (Faraonen)
    Anonym (utveckla) skrev 2014-08-17 10:33:58 följande:
    Jag tänker på en kvinna jag mötte när jag jobbade i Hemtjänsten. Hon bor nu i Sverige men har i hela sitt liv bott i Egypten. När hon flyttade till den mannen hon sedan gifte sig med så var Egypten kristet. Nåväl, till största del i alla fall. 

Efter bara några år var det muslimskt och hon fick ett helvete. Hon kunde inte resa till Sverige och hälsa på sina föräldrar utan makens underskrift, hon fick inte bestämma något om sina barn hon vågade aldrig lämna honom för att hon visste att hon aldrig skulle se sina barn igen.
    Egypten var kristet och blev muslimskt efter bara några år?

Jag kommer att skriva ut och rama in det här. Tror knappast att jag kommer att höra något så roligt på flera år.

Källkritik och allmänbildning verkar inte vara rasisternas starka sida. I och för sig är det svårt att vara rasist om man är tillräckligt intelligent.
Svar på tråden Tysta ner sitt barns politikåsikt?