• Jencie

vad önskar ni att ni visst innan ni skaffade tre barn?

vi går båda och längtar efter ett syskon till våra döttrar (4 och 8 år) men är tveksamma. livet har ju "äntligen" blivit lite lättare igen och dom hårdaste småbarn årena är förbi. ska man våga ge sig in där igen? är det så mycket som ändras som man inbillar sig?

vad är största skillnaden tycker ni? och vad önskar ni att ni vetat innan ni skaffade tre barn eller hur tänker ni? är tre för mycket eller precis lagom?

slm
  • Svar på tråden vad önskar ni att ni visst innan ni skaffade tre barn?
  • Erizajo

Har just fött min trea, han är 3 1/2 månad. Jag trodde efter tvåan att vi inte skulle ha fler men vi ångrade oss :) de större är 4 och 7 år. Jag trodde faktiskt att det skulle bli jobbigare än vad det är, vi har till och med köpt hundvalp :) klarar man två så klarar man tre :) tror det var större skillnad att gå från ett till två.

• Flickan och kråkan

Hur fantastisk det skulle bli på alla sätt. Och hur mycket enklare. Har tätt mellan våra första pojkar (16 månader). De är idag 5 respektive 6,5 år. Och så har vi lilla O. Han blir snart 14 månader. Visst tillbaka till att jaga klättrande 1-åring, men vad fint att se relationen mellan honom och hans äldre bröder. Händer mer tveklöst. Mer att hålla reda på.....men bättre balans på någotvis.

• daimstrut

Tre känns perfekt Underbart att se syskonrelationen. Allt känns så lätt med bebisen, man går på rutin och egen känsla på ett helt annat sätt. Dessutom är man så van att ha fullt upp, så för mig känns det nästan som att va ledig när man bara har lilla och de stora är på dagis. Det värsta hittills var dock att va gravid och må illa och försöka sköta jobb och familj samtidigt- men mina är mycket tätare och var bara drygt två och 4,5 när jag blev gravid.

• Kina79

Hur underbart det skulle bli! Hur komplett vår familj skulle kännas och hur hela balansen i familjen blev bättre.
    Naturligtvis är det mycket ibland . Jag känner mig lite som en cirkus när jag kommer dragandes på tre barn o hund alltid, men inte skulle jag vilja ha det annorlunda!
    Mina stora tjejer var 2 och 4 när lillasyster föddes. Nu är de lite drygt 10, 8 och 4.

Svar på tråden vad önskar ni att ni visst innan ni skaffade tre barn?