• hejhej1

hund vill kräkas, bukspottkörtel? råd

Hej jag har en pudel, hon har varit krasslig till o från sista året. efter en lunginflammation i vintras tog de prover och det visade att hon har höga lever och bukspottskörtelvärden, de sätter diagnos kronisk bukspottskörtelinflammation på henne. de rek low fat specialfoder vilket jag ger henne, på sista tiden har hon mått illa 3 ggr under några veckor, 1 gång av de har hon kunnat kräkas , 2 ggr av de vill hon kräkas men kan inte. oftast blir det på natten som inatt... har fått magmediciner att ge henne vid såna här tillfällen men de verkar inte hjälpa.... vad gör man så hemskt o se henne lida. är dt nån annan som haft hund med liknande?? 

• Svar på tråden hund vill kräkas, bukspottkörtel? råd
  • Anonym (Hundälskare)

Hur såg spyan ut när hon spydde den där gången? 

Min första tanke som kommer upp är om hon inte blir tillräckligt mätt på maten så hon spyr gala..Min hund kan också hålla på sådär ibland när hon är hungrig. Ibland spyr hon ibland inte och hon är fullt frisk..

Annars tänker jag att hon kanske inte tål fodret, men känner att det kanske är lite ologiskt för din pudel verkar ha ätit detta ett tag om jag förstår texten rätt..
    Tycker du ska ringa till en kunnig veterinär och rådfråga varför din pudel gör så.

• hejhej1

hej , dt verkar inte som galla, hon har spytt upp mat förra gången, denna gång kommer det inte nåt alls, om hon bara kräktes skulle jag nog inte va orolig men hon får hosta med sen verkar hon ha ont, stönar bitvis.. idag stönar hon inte hon verkar piggare men har kvar lite hosta   

Svar på tråden hund vill kräkas, bukspottkörtel? råd