• patrik gbg

Frugan har tappat lusten HELT!

Vad gör man när ens fru har tappat  lusten helt? Hon har aldrig haft någon större sexlust men nu är det värre än någonsin. Förr kunde man resa bort och få tillbaka lite av det som en gång var men sedan ett halvår är det dött och det känns som att man tvingar sig på när man vill.
    Jag är inte den som tjatar och ligger på för hon säger att huvet vill men kroppen är inte med????
    Hur har ni andra löst detta speciellt ni tjejer! Hon är i övergångsåldern påverkar det?

Skall jag skaffa en älskarinna eller hur skall man hantera detta då det börjar bli frustrerande då kroppen vill ha sitt emellanåt utan att behöva ta hand om det på egen hand.
    Hjälp!

• Svar på tråden Frugan har tappat lusten HELT!
  • Anonym (tålamod)

Ja, det är klart att det påverkar att hon är i klimakteriet! Vad tror du klimakteriet är? En glad period där allt är som förut?? Hela hennes kropp kan påverkas på olika sätt, humöret kan svänga, hon kan gå upp i vikt, lättare bli nedstämd, känna sig ful (om man känner sig ful känner man sig inte sexig och då kan lusten flyga sin kos..),  hon kan få vallningar, hon kan ha eller få propblem med vaginal torrhet.....då blir det så som hon säger att hon vill i huvudet men kroppen samarbetar inte dvs hon blir inte våt eller våtheten räcker inte under hela samlaget...det gör sjukt ont att ha det problemet och försöka genomföra ett samlag...usch och fy! Glidmedel och vissa läkemedel kan förbättra det men det kan ta tid och det kan återkomma ....och har man en gång fått det kan det sätta sig i huvudet att "samlag gör ont" och så spänner man sig och då försämras ju möjlighteterna för att bli våt och så blir det en ond cirkel......Kanske behöver hon hjälp av en gynekolog eller läkare?
    Jag tycker att du ska läsa på lite om klimakteriet och försöka fatta detta är inget som hon kan rå för! Hjälp henne genom att ge komplimanger och fråga om hennes problem och ge förslag på hur hon kan må bättre, men inte bara förslag som handlar om hur ni ska kunna/vilja ha mer sex igen, det måste vara äkta omtanke om hela hennes mående. Tjata inte om sex, ha tålamod, ja det är tråkigt att behöva ta hand om det själv men hur skulle DU vilja att hon gjorde om DU hade problem med säg potensen? Skulle du vilja att hon tjatade? Att hon bara brydde sig om hur ni ska kunna ha mer sex? Eller skulle du vilja att hon läste på och försökte fatta och försökte stötta dig och försökte hjälpa dig?

• Anonym (sexgurun)

Känner igen mig

Här händer det inte mycket heller. Frågan är vad skall man göra. Man har ju sina behov. Man vill ju inte lämna pga av detta

• Anonym (Nybliven bisexare)

Min fru har också helt tappat sexlusten. I ren desperation kollade jag på sexkontakt sidor och fick kontakt med en homosexuell man. Efter stor tvekan och många om och men träffade jag honom och vi började runka varandra. Efter ett tag när jag blivit riktigt kåt bad han mig suga honom, vilket jag gjorde eftersom jag var så kåt. Till min stora förvåning gillade jag det verkligen så han fick komma i min mun. På den vägen är det nu, jag träffar min manlige kk med jämna mellanrum och har killsex!

• Doctor Why
    Anonym (Nybliven bisexare) skrev 2014-08-19 17:25:55 följande:
    Min fru har också helt tappat sexlusten. I ren desperation kollade jag på sexkontakt sidor och fick kontakt med en homosexuell man. Efter stor tvekan och många om och men träffade jag honom och vi började runka varandra. Efter ett tag när jag blivit riktigt kåt bad han mig suga honom, vilket jag gjorde eftersom jag var så kåt. Till min stora förvåning gillade jag det verkligen så han fick komma i min mun. På den vägen är det nu, jag träffar min manlige kk med jämna mellanrum och har killsex!
    Nu kanske jag är ute och cyklar, men är du inte orolig för att få någon könssjukdom eller smitta?
    Det låter nice, men jag skulle använt gummi för säkerhets skull.

Kanske är jag bara fördomsfull?
Svar på tråden Frugan har tappat lusten HELT!