• Maddie F

Kattunge 5 veckor som inte mår bra.

Vi har 5 kattungar som är 5 veckor gamla om någon dag. Deras mamma är borta sedan två veckor och vi har börjat vänja dem vid kattmat och de lapar i sig vällingen själva nu. Idag märkte vi att en av dem bara går några få steg och sedan lägger sig ned, försökt mata men den vill inte själv. Det jag har gjort nu är försökt massera magen lite, fått i den välling med olja från en spruta ifall det är magen. Imorse var det en del spya på golvet när vi vaknade, och när vi upptäckte att den betedde sig konstigt var den på katt toaletten och pep. Är det veterinär imorgon som gäller? Kan det vara förstoppning? Tacksam för tips!!

• Svar på tråden Kattunge 5 veckor som inte mår bra.
  • Majsan70

Ja jag hade åkt in för längesedan. Blir kattungar går det utför snabbt. Vart är mamman? De behöver ju sin mamma ur många aspekter. Vilken välling o hur länge har de ätit den?  Vilken sand på lådorna o har ni hjälpt dem med toabesöken från början?
    Men jag hade sökt snabbt.

• Maddie F

Det är ersättning för kattungar vi har gett dem, vi har hjälp till med magmassage och så. De gick själva på lådan riktigt fort, förutom den minsta vi fick hjälpa lite mer. Det har varit fullt bus och lek på alla fem fram tills igår då jag gjorde inlägget. Så kunde inte ha reagerat och åkt till veterinär snabbare, inte öppet så sent på söndagar heller tyvärr. Men nu har vi fått en tid idag, missen är fortfarande trött och äter inte, men när vi matar med spruta går det ner. Den verkar lite piggare en kort stund igår efter matning också. Vi är mer oroliga att den trillat dåligt i lekandet. Men håller tummarna att det inte är något allvarligt.

• nemo1

men snälla rara, varför går du in på fl och frågar istället för att omedelbart åka till veterinären??? En sån liten blir snabbt uttorkad och dör.
    Och som så många andra idioter har du släppt ut mamman innan ungarna är tolv veckor. Jag vet inte hur ofta jag läser om det. Åk nu bums till veterinären. Och är det Royal Canins ersättning du ger så byt direkt till KMR, rc ger diarrér.

• Maddie F

Royal canins har funkat toppen för oss, inga diarréer, och som jag skrev tidigare så skrev jag en fråga på FL i brist på möjlighet att åka till veterinär. Vi reagerade fort ändå igår och stödmatade och idag hittade inte veterinären nått fel på honom. Så det är nog bara en tillfällig dipp och vi ska fortsätta stödmata. För er som vill veta vad som händer, krabaten är redan piggare.

• nemo1
    Madmoiselle skrev 2014-08-20 07:51:46 följande:
    Var är mamman?
    Eftersom ts var så oansvarig så släpptes mamman ut och är borta.
  • Maddie F

Jag känner ingen i tråden och ingen av er vet vad som hänt och eftersom det inte var min fråga tänker jag fortsätta att ignorera de kommentarerna. Kattungarna mår bra som sagt och då kan vi anse tråden som avslutad. 

• HejPippi
    Maddie F skrev 2014-08-20 11:54:26 följande:

Jag känner ingen i tråden och ingen av er vet vad som hänt och eftersom det inte var min fråga tänker jag fortsätta att ignorera de kommentarerna. Kattungarna mår bra som sagt och då kan vi anse tråden som avslutad. 

Skönt att höra att allt gick bra {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Kattunge 5 veckor som inte mår bra.