• emma 01

tonåring familj nakenhet

hej på er , jag är en mamma av en 14 årig pojke,nakenhet har aldrig varit ett problem för oss när det gäller att duscha eller gå till bastun men idag för första gången märkte jag att min son fick stånd när vi var i bastu, jag blev  chockad men sa ingent och agerade normalt , han  inte dölja det eller sagt något heller, men jag hatar att tänka att min son se mig på ett sexuellt sätt, behöver jag pratar med honom?  är det många kvinnor som hade samma erfarenhet ? hur man ska hantera  detta situation?

tack

• Svar på tråden tonåring familj nakenhet
  • Anonym (Inget konstigt)

Fullt normalt. 

• Anonym (e)
    emma 01 skrev 2014-08-18 00:26:32 följande:

hej på er , jag är en mamma av en 14 årig pojke,nakenhet har aldrig varit ett problem för oss när det gäller att duscha eller gå till bastun men idag för första gången märkte jag att min son fick stånd när vi var i bastu, jag blev  chockad men sa ingent och agerade normalt , han  inte dölja det eller sagt något heller, men jag hatar att tänka att min son se mig på ett sexuellt sätt, behöver jag pratar med honom?  är det många kvinnor som hade samma erfarenhet ? hur man ska hantera  detta situation?

tack

Jag tror inte din son tände på dina kurvor utan han satt säkert och drömde om tjejer i allmänhet. Märkligt att du drar slutsatsen att han tänder på dig! Ni som är så vana vid nakenhet i familjen
  • Anonym (Surprise!)

Det finns något som vi brukar kalla "surprise" i vår familj! Ibland, helt utan anledning, kan pojkar få stånd och det kan vara vid helt fel tillfällen så som i klassrum, när de ska bada osv. Tror inte att han tänkte på dig på ett sexuellt vis, antingen a) tänkte han på flickor i allmänhet b) fick han en surprise ;)

• Erizajo

Men herregud du tror väl inte på allvar att det var pga dig??! När de kommer in i tonåren får de ståfräs vid alla möjliga och omöjliga tillfällen utan anledning ju

När jag var 14 gick jag säkert med stånd minst 50% av dagen. 

Fast skulle aldrig sitta i en bastu med min mamma och få stånd och låtsas som ingenting, då hade jag nog tagit en handduk eller något över när jag började känna att den var på väg upp.

Det är nog inte så jätte normalt att sitta med stånd inför sin mamma.

• emma 01

så ska jag agera som det är normalt? och fortsätta att visa mig naken framför honom?

emma 01 skrev 2014-08-18 20:39:08 följande:

så ska jag agera som det är normalt? och fortsätta att visa mig naken framför honom?

Ja, om ni tycker det känns normalt.
Svar på tråden tonåring familj nakenhet