Kvinnlig sexlust?
Tänkte höra mig för om det finns fler kvinnor som fungerar som min fru?
Som jag upplever det så är hon ALDRIG kåt. Hon kan bli kåt men det är helt upp till mig att försätta henne i det tillståndet och oftast misslyckas jag.
Hon pratar aldrig om sex. Hon antyder aldrig att hon är sugen på sex. Hon verkar inte sakna sex när vi inte har sex på några veckor. Hon tar aldrig initiativ till sex.
Hon planerar inte för sex. Sex verkar helt enkelt inte finnas på hennes agenda.
Om jag skulle fungera på samma sätt så skulle vi troligtvis inte ha något sexliv alls.
När vi väl har sex så verkar hon gilla det och njuta. Hon blir våt och får oftast orgasm.
Det asexuella beteende är givetvis helt sjukt påfrestande för mig. Jag saknar egentligen inte sexet i sig utan mer känslan av att hon vill ha mig, att hon blir kåt på mig, att det finns något sexuell attraktion.
Vi är mellan 35-40 och förhållandet är relativt nytt, ca 2år. Vi har massor av kärlek och pussas och kramas hela tiden men det tänder aldrig till.
Min fråga är egentligen - Kan detta vara "normalt" eller ska jag tolka detta som att det finns problem i vårt förhållande? Det är så svårt att inte ta detta personligt.
Det finns inte några hormonpreparat inblandade, vilket annars skulle varit en vettig förklaring.
Jag har vid flera tillfällen diskuterat detta med min fru. Hon vidhåller att "det är så hon är" och att allt är bra men jag tvivlar.