• Anonym (Förvirrad man)

Kvinnlig sexlust?

Tänkte höra mig för om det finns fler kvinnor som fungerar som min fru?

Som jag upplever det så är hon ALDRIG kåt. Hon kan bli kåt men det är helt upp till mig att försätta henne i det tillståndet och oftast misslyckas jag.

Hon pratar aldrig om sex. Hon antyder aldrig att hon är sugen på sex. Hon verkar inte sakna sex när vi inte har sex på några veckor. Hon tar aldrig initiativ till sex.
    Hon planerar inte för sex. Sex verkar helt enkelt inte finnas på hennes agenda.
    Om jag skulle fungera på samma sätt så skulle vi troligtvis inte ha något sexliv alls.

När vi väl har sex så verkar hon gilla det och njuta. Hon blir våt och får oftast orgasm.

Det asexuella beteende är givetvis helt sjukt påfrestande för mig. Jag saknar egentligen inte sexet i sig utan mer känslan av att hon vill ha mig, att hon blir kåt på mig, att det finns något sexuell attraktion.

Vi är mellan 35-40 och förhållandet är relativt nytt, ca 2år. Vi har massor av kärlek och pussas och kramas hela tiden men det tänder aldrig till.

Min fråga är egentligen - Kan detta vara "normalt" eller ska jag tolka detta som att det finns problem i vårt förhållande? Det är så svårt att inte ta detta personligt.
    Det finns inte några hormonpreparat inblandade, vilket annars skulle varit en vettig förklaring.

Jag har vid flera tillfällen diskuterat detta med min fru. Hon vidhåller att "det är så hon är" och att allt är bra men jag tvivlar.

• Svar på tråden Kvinnlig sexlust?
  • Flisan79

Både ja och nej.

Jag är intresserad av sex och vill ha sex men jag går inte runt och är kåt. Jag vill ha sex psykiskt då jag vet hur bra det blir när det blir, men min kropp reagerar inte förrän det är på g på riktigt, dvs att jag blir stimulerad av smek, kel eller kyssar.

Vad jag läst här på fl verkar många vara som din fru. Vad det beror på har jag ingen aning om.
    Till skillnad mot din fru går jag så gott som alltid igång av min man. Men jag har insett att jag är väldigt "gammaldags" och vill inte vara den drivande. Jag flirtar gärna och lockar min man men för att det ska gå vidare till sex väntar jag på att han ska "föra". Han har klagat lite på att jag inte "hoppar på" honom men jag förklarade hur jag kände och att mitt sött att visa intresse är genom att så gott som alltid svara på hans inviter.

Det här svaret kanske inte hjälper dig men det jag ville få fram är att jag inte utan min mans närvaro går runt och är allmänt kåt. Jag blir inte det av andra män, och inte ens av "hunkar" på film och tv.

• Anonym (fenomenet)

Hon är behärskad och lugn. Det är väldigt vanligt och normalt. Jag lever likadant med min kärring.

• Josse112

Om jag utgår ifrån mig själv så kan jag inte känna igen mig i din fru. Min sexlust kommer från mig själv och inte från min man och den kan uppstå om jag sitter och dricker te eller om jag spanar in honom när han tränar. När jag är sugen är det jobbigt att inte få till sex. Jag har högre lust än min sambo, även om han har hämtat in lite på sista tiden. Runt ägglossning är det riktigt jobbigt ibland att vara så sugen, men det är ju också härligt att känna att man lever. Jag tror det är större olikheter mellan individer än mellan män och kvinnor, så jag tror att din fru kanske har låg sexlust eller nedsatt sexlust av någon anledning.

• Karl71
    Anonym (Förvirrad man) skrev 2014-08-18 15:44:44 följande:

Tänkte höra mig för om det finns fler kvinnor som fungerar som min fru?

Som jag upplever det så är hon ALDRIG kåt. Hon kan bli kåt men det är helt upp till mig att försätta henne i det tillståndet och oftast misslyckas jag.

Hon pratar aldrig om sex. Hon antyder aldrig att hon är sugen på sex. Hon verkar inte sakna sex när vi inte har sex på några veckor. Hon tar aldrig initiativ till sex.
    Hon planerar inte för sex. Sex verkar helt enkelt inte finnas på hennes agenda.
    Om jag skulle fungera på samma sätt så skulle vi troligtvis inte ha något sexliv alls.

När vi väl har sex så verkar hon gilla det och njuta. Hon blir våt och får oftast orgasm.

Det asexuella beteende är givetvis helt sjukt påfrestande för mig. Jag saknar egentligen inte sexet i sig utan mer känslan av att hon vill ha mig, att hon blir kåt på mig, att det finns något sexuell attraktion.

Vi är mellan 35-40 och förhållandet är relativt nytt, ca 2år. Vi har massor av kärlek och pussas och kramas hela tiden men det tänder aldrig till.

Min fråga är egentligen - Kan detta vara "normalt" eller ska jag tolka detta som att det finns problem i vårt förhållande? Det är så svårt att inte ta detta personligt.
    Det finns inte några hormonpreparat inblandade, vilket annars skulle varit en vettig förklaring.

Jag har vid flera tillfällen diskuterat detta med min fru. Hon vidhåller att "det är så hon är" och att allt är bra men jag tvivlar.

Jovars, join the club:  www.familjeliv.se/forum/thread/66007718-kvinnligt-perspektiv-pa-noll-sexlust-efterlyses

Ganska exakt min situation, vilket jag grubblat på i ca tre år nu, samt skrivit om i länken ovan.  Kanske är du gift men min frus lillasyster?  
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Domino

"Killar tänker bara på sex" vilka djur !!. Men när vi inte gör det och inte vill ha sex, då jävlar blir det husihelvete

Svar på tråden Kvinnlig sexlust?