Kan du verkligen inte komma på en enda anledning TS?
Jag är född på 70-talet och när jag var yngre hade vi ingenting emot araber. Jag hade knappt träffat någon och var engagerad i Palestina-frågan som de flesta vänstermänniskor. (Det var innan islamisterna tog över).
Sedan dess har vi fått se och uppleva fruktansvärda terrordåd i Europa där majoriteten av förövarna har varit araber.
Personer med arabisk bakgrund är överrepresenterade inom flera olika brott i Sverige - sexualbrott, våldsbrott, bidragsbrott och gängkriminalitet enligt BRÅ.
Vi har introducerats för fenomenet hedersvåld, muslimska friskolor som går emot allt vad det svenska samhället står för. Vi har islamister i Sverige som kräver att vi ska anpassa oss efter deras traditioner, kost och klädsel.
Behöver jag fortsätta?
Du vet säkert precis vad som skulle hända om tusentals svenskar invandrade till Syrien och Irak och betedde sig på ovanstående vis. Då skulle det inte handla om att folk inte vill hälsa eller tittar snett på en utan våldsamma protester, misshandel och säkert mord.
Jag har inget emot arabiska individer utan de företeelser som personer med arabiskt ursprung har fört med sig till Sverige.
Bland det som provocerar mig mest är den totala bristen på självinsikt och skamlösheten när personer som du TS har mage att fråga varför många svenskar inte gillar araber. Allvarligt, hur kan du ens fråga?
Jag kan skämmas för svenska turister som super och stör lokalbefolkningen på turistorter men du har ingen aning om vad svenskarnas skepsis mot araber beror på.
Du och dina föräldrar är självfallet inte ansvariga för brott som begås av andra araber men hur kan du inte fatta att svenskar har tröttnat?