• Nellan02

    önskar en sista fast jag är 43.

    Hur ska man göra. Har ältat denna fråga fram och tillbaks . Har ett bråck sen senaste akuta snitt. i bikini linjen. Det är mest det som oroar om jag får väldigt ont om jag blir gravid. Vi har planerat länge . Finns det nå fler 43 års flerbarnsföräldrar? som har längtan efter en sista?

  • Svar på tråden önskar en sista fast jag är 43.
  • Nellan02

    finns det någon som har varit gravid med bukväggsbråck.

    jag vill väldigt gärna höra hur ni mådde under tiden .

    vill ha en sista bebis , men orolig för bråcket hur ont det gör.

    i fall jag ej ska bli gravid. allvarliga komplikationer m .m.

    vore tacksam för svar.

    Helena.

  • Nr 3 på G

    Kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga om bråcket men däremot så finns det en tråd som heter "Vill ha ett barn till efter 40+! Häng på du som oxå har dom planerna, alla trådar verkar ju mer eller mindre döda i denna kategori... " där kan du iaf träffa oss som är lite äldre och som längtar och det finns kanske nån där som kan svara på din fråga

  • Nr 3 på G
    Nellan02 skrev 2014-09-05 22:03:40 följande:
    men du toppen att du berättade det för mej kanoners kram til dej från mej /Helena.
    så lite så :)
  • Nellan02

    Nej ,det är samma , jätte synd för då hade jag kunnat fråga dej ;) om det var något jag undrade över. Jag frågade vad det var för slags bråck jag hade , å då var det bukväggsbråck efter sedan tidigare , kejsarsnitt och hängbukplastik. Jag får ju skaffa barn om jag/vi vill. Men som sagt Komplikationer som blir Kanske. Vi har ändå funderat att vi gör det i alla fall å skaffa barn. googlat som en galning efter svar.... men , men.

  • Nellan02

    Är man för gammal om jag är 43 å han 51 för en sista liten. läkarn tog misstaget på min man , han trodde han var 41 , ser inte ut som 51. världens bästa pappa, underbar far är han. bryr sig så att säga. vad tycker ni ....

  • katastrofplantagen
    Nellan02 skrev 2014-09-06 18:16:19 följande:

    Nej ,det är samma , jätte synd för då hade jag kunnat fråga dej ;) om det var något jag undrade över. Jag frågade vad det var för slags bråck jag hade , å då var det bukväggsbråck efter sedan tidigare , kejsarsnitt och hängbukplastik. Jag får ju skaffa barn om jag/vi vill. Men som sagt Komplikationer som blir Kanske. Vi har ändå funderat att vi gör det i alla fall å skaffa barn. googlat som en galning efter svar.... men , men.


    Alltså jag tycker ni ska prata med en läkare om ev risker. Och jag tycker inte ni är för gamla :)
  • Nellan02

    Jo , det har du rätt i. Jag har varit i kontakt 2gyn läkare , men man glömmer hälften när man har lagt på luren. de har sagt att jag skulle nog få ont , det fann risker , men om jag inte får det då , då har jag säkert oroat mej för risker. Jag har mu begärt att få papper på det läkarna sagt, sen pratar jag med min barn morska. läkarna har sagt , inga kan neka oss å skaffa en sista. de har önskat oss lycka till. hur vi än väljer. å de ena läkarn har lovat att ställa upp med att hjälpa oss under hela graviditeten.

    å jag hade henne under våran tvilling graviditet. hon är kanon bra. noga med allt.

  • Nellan02

    menar du att du å din sambo är 43 år eller att du å jag är det så stämmer det .. ;) längtar så efter

    en liten. har du fler barn sen tidigare? avundsjuk på dej ;)

  • Nr 3 på G

    Både jag och min man blir 43 nästa gång vi fyller :) Jag har 3 barn sen innan, var 36,38 och 41 år gammal  när dom kom (så storasyster är född -07, mellanbror -09 och lillasyster -12)  Hjärta

  • Nellan02

    okej. ja vi började åxå sent. 1a- 01, 2a -03 , 3e -08 4e å 5e -10

    så få se då om sista kommer 2015 , vem vet kanske får tvins igen ;)

    min mormor är en äggstvilling , samt att hon hade 2äggtvilling bröder

    så det ligger i släkten ;) . men man kan få tvillingar ochså pga att man fått

    många barn sen tidigare ochså. enligt läkarn.

Svar på tråden önskar en sista fast jag är 43.