• Nellan02

    Vill ha en sista bebis.

    Finns det några fler mammor som är i samma situation som jag?
    Vill ha en till liten fast än man är 43. Eller är man för gammal?
    Har bekanta som fick sin sista både vid 42 år å 45år tydligen var
    det inte alls ovanligt att man får vid den åldern. vi väljer tydligen
    att få barn senare nu med åren. Hoppas att det kan finnas
    nån/några att dela ord med.

  • Svar på tråden Vill ha en sista bebis.
  • Nellan02

    Okej, jo det är svårt vad man vill. Längtan finns där

    fast vi har 5 barn. En sista liten sladdis. vi får se vad som händer.

    Spännande och se om ni får en liten.

  • Anna74a

    Vi har ett barn sedan tidigare så jag funderar mycket över hur stor betydelse det har med syskon osv.

    Det kontra min ålder, får se hur det utvecklar sig :)

  • Nellan02

    jag tog ur spiralen för 2 år sedan , å än har det inte blivit något.

    Vi har bollat frågan fram å tillbaka. Blir det så blir det. Jag har en liten skräck vad

    folk runt i kring ska säga. Men samtidigt är det vårat eget beslut.Med tanke på

    min ålder , men som jag sa tidigare , har fler bekanta som

    har fått vid både 45 och 42 år. Så vi får se

  • Anna74a

    Min mormor fick sin sista när hon var 43 så jag har i bästa fall ett år på mig att vela :)

    Jag brukar tänka att kan man bli gravid vid den åldern utan diverse behandlingar så är det ju naturligt.

  • Anonym

    Hej , , ja nog är det skönt att slippa en massa behandlingar

    jag behöver bara titta på min karl så blir jag det. Har väl

    det lätt att bli gravid så att säga.

  • BackinBlack

    Jag fyller 41 år i vinter och känner mig inte riktigt "f'ärdig" med barn utan bär på en enorm barnlängtan fastän jag har tre barn (8,5 år, 5,5 år och snart 2 år). Det är många tankar och vi pratar om det till och från - alltifrån det praktiska till vad vi verkligen vill. 

  • Anonym

    jag vi är i samma situation som du/ back in back. vet ni eller har ni hört nån som har bukväggsbråck , jag har det och jag är mycket osäker om jag törs bli gravid igen. Livrädd att det ska bli något akut. annars hade jag nog varit gravid nu. Jag får skaffa barn enligt kvinnlig läkare på gyn. Men det fanns allvarliga komplikationer , jag skulle få gå på mödra specalist vård. de troddejag skulle få ont längre fram i graviditeten. Tydligen har hon varit med om detta tidigare , tjejer med bukväggsbråck. så hur gör man , hur skulle ni ha gjort , man har svårt att ta in när det står vill ha en sista bebis i pannan , som sagt otrolig längtan efter en sista liten sladdis

Svar på tråden Vill ha en sista bebis.