• LillMadde

Börjar dagis i januari, vilka kläder?

Hej! Min tjej börjar på dagis i januari då e hon 16 månader å hon har börjat gå lite nu så hon kommer ju kunna gå när hon börjar! Men undrar nu vad man ska ha för ytterkläder? Skaloverall, termobyxor å jacka, softschell jacka å byxor? Å va ska man ha under i så fall, fleece, underställ? Fodrade gummistövlar lr fodrade vinterkängor? ????
    De måste ju va vattentätt oxå ????

• Svar på tråden Börjar dagis i januari, vilka kläder?
  • solrosmamman

Hej! Jag har en son och en dotter på dagis. Jag brukar alltid ha för mycket..men hellre det är för lite;) Det beror ju som sagt på årstid. Men nu när det börjar bli lite kyligare så kan man ju ha fodrade regnkläder eller ofodrade men kanske med en lite tjockare tröja/fleece under? Alltid bra att ha en del ombyttes kläder I lådan för de kladdar ner sig en del tex om de är ute eller äter:). Underställ och sånt kan ju vara bra att ha med! Jag tycker fodrade stövlar är toppen! Jag har även fodrade regnoveraller till mina. Även en skaloverall är bra om det inte är blött. Barn I 1-3 års åldern gillar ju att sitta I sandlådan mycket(iallafall min son). Då är det bra med en skaloverall så det inte kommer sand in I byxorna:) Jag vet att förskolepersonalen uppskattar att man marker alla sina saker med:) Hoppas jag hjälpt till:)

• Vickan I

Vinteroverall, mössa, vantar och vinterstövlar med Gore-tex el motsvarande i januari. Se till att overallen har bra vattenpelare (dvs motstår väta). Kappahls Kaxs brukar få bra i test och är mkt prisvärda. Om det inte är en ur-och skurförskola där de är ute jämt brukar det räcka med vanliga kläder underst och ev ett fleeceställ över om det är jättekallt. Vill man gardera sig kör man ullunderställ, fleece över och overall. Skalkläder med fleece under alt fodrat galon är toppen när det blir vår och lite varmare och snön smälter.

Svar på tråden Börjar dagis i januari, vilka kläder?