Anonym (ingen är perfekt) skrev 2014-09-09 18:27:50 följande:
I mitt fall är det att jag är tydligen helt "perfekt", underbar, bästa flickvännen någonsin, gett han hur mkt utrymme och frihet som helst (som att åka utomlands i 4 månader). Jag verkar vara precis allt han eller någon man kan önska sig enligt honom. Men nu står vi här efter 4 år och tydligen älskar han mig men inte så det räcker för en stabil framtid. Han säger att känslorna har svalnat.
Så är man helt rätt för killen på alla sätt och är snygg så blir de ändå inte nöjda.
Känns ju sjukt jobbigt att höra att man är allt en man önskar sig men känslorna har svalnat. Hur jobbar man på något sånt ?? Det finns ingenting jag tydligen kan göra.
Nu sitter jag och är super rädd för att jag aldrig kommer gå vidare. Han är min livskärlek och min bästa vän. Jag vet inte hur man slutar älska sin livskärlek. ?!
Det bästa jag kommer på är att sticka utomlands och inte komma tillbaka för ens man glömt honom.
är i samma sits, min kille lämnade mig för ca 3 veckor sedan, från ingenstans. Vi skulle flytta ihop ena dagen och hade haft det tufft båda två med livet i ca 6 månader, men vi kämpade på tsms, de skulle ju vara vi jämt. Så började de äntligen bli bättre, han fick börja plugga och jag skulle börja nytt jobb och i samma veva flytta ihop, 5 dagar innan vi ska börja nya skolan o jobbet, tjafsar vi om småsaker och han ba "jag orkar inte mer, jag älskar dig men jag orkar inte" tar sina saker och går... Han säger "om jag orkar sen kommer jag tillbaka".. Jag var helt knäckt, han hade inte visat något alls, han sa att han aldrig tänk på att göra slut, han fick bara känslan då.
Så sa jag häromdagen att "nu ger jag upp, jag slutar hoppas på oss och lämnar de här" då får han panik och ringer upp mig o ba "MEN JAG HAR INTE ENS TÄNKT ÄNNU. HOPPET ÄR INTE BORTA".. Vad har fanskapet gjort i 3 veckor då? Så jag ska sitta och vänta eller?
Han gråter som ett barn och mår skit. Vafan lämnar man någon för om man mår skit? Han vill att jag ska höra av mig men vill inte höra av sig själv för jag är "utsatt"