• Raven90

Tips på dagsutflyckt tack!

Jag och sambon har arbetat hela sommaren, oregelbundna tider så vi har inte riktigt haft någon ledig tid tillsammans försen nu till helgen då vi får en enda ledig dag tillsammans då vi kan hitta på något. Vi har absolut ingen fantasi och kommer inte på vad vi ska passa på att göra denna dagen så nu undrar jag om det finns någon här som har något tips :) vi har nästan en hel dag på oss ( jag slutar arbeta kl 08 så vi kan sticka efter det) Nöjesparker som Liseberg eller Gröna lund är uteslutet då det inte intresserar oss. Vi var lite fundersamma på att åka och besöka Borgholms slott men funderar på om det är värt att lägga en hel dag på det, eller om det finns något mer/annat att göra på det hållet (Öland). Vi bor i Blekinge och eftersom vi bara har en dag på oss tänkte vi inte åka allt för långt iväg.
    Det får gärna vara billigt då vi inte har så tjocka plånböcker :P
    Vi är inte intresserade utav nöjesparker, bad, shopping utan är väl mest ute efter sevärdheter och/eller någon aktivitet kanske :)
    Alla tips mottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på dagsutflyckt tack!
  • GrönaDruvan

Ett tips är att inte göra så mycket! Planerar man in för mycket så blir det ofta bara stressigt. Hade jag varit i eran sits så hade jag planerat in en mys dag hemma! Köpa god frukost, hyra bra filmer, gå naken hela dagen, beställa mat och bara rå om varandra.

• Penida

Jag håller med Gröna Druvan, nu är det desutom kallt (tycker ju jag) så har ni badkar, ta ett bubbelbad, tänd några ljus, sätt på musik, drick lite champagne och bara var, prata. Om jag knappt hade sett min sambo i sommar hade det varit det jag hade önskat.

Avskyr CIO-metoder
  • Raven90

Tack för svar!
    Kunde kanske varit lite tydligare, vi har träffats en del men i stort sett bara någon vardags kväll i veckan och då har alltid någon av oss varit trött efter jobb och bara velat ta det lugnt så nu när vi var lediga en hel dag tillsammans kände vi, eller kanske mest jag :) att vi var tvungna att åka iväg och göra något speciellt innan sommaren var slut. Nu kunde vi inte komma fram till något så det får bli hämtmat och fredagsmys med en bra film :)  Kanske blir ett varmt bad och vin senare.
    Som ni skrev kan det ju faktiskt vara skönt att bara vara och ta det lugnt :)

Svar på tråden Tips på dagsutflyckt tack!