• Lilla My88

Vattenavgång på dagen eller på natten?

Hej allihop!
    Jag väntar mitt första barn och har BF i mitten av september. Senaste veckorna har jag haft onda sammandragningar hela tiden så nu väntar jag med spänning på att något mer ska hända. Min BM säger att OM vattnet går som start på förlossningen så sker det oftast på natten när man slappnar av och inte när man springer runt på stan eller liknande (som på film). Jag är nu alltså lite nyfiken på hur det var för er som hade vattenavgång, kom den på dagen eller på natten. Om ni känner för det får ni gärna skriva en rad om hur det var också och i vilken vecka vattnet gick. Ha det gott :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vattenavgång på dagen eller på natten?
  • Skutt

Mitt vatten gick ca 20.00 när jag satt i soffan på lillebror släktkalas.... Hon föddes 1443 dagen efter.

• violan

En vecka innan BF vaknade jag av att jag var kissnödig vid 5-tiden på morgonen. På väg till badrummet gick vattnet. Sen hände absolut ingenting på två dagar och vi fick åka in och bli igångsatta. Lycka till med din förlossning! :)

• Lilla My88
    Skutt skrev 2014-08-21 20:07:52 följande:

Mitt vatten gick ca 20.00 när jag satt i soffan på lillebror släktkalas.... Hon föddes 1443 dagen efter.

Ojdå! Hoppas din bror inte hade en tygsoffa ;)
    violan skrev 2014-08-21 20:12:30 följande:

En vecka innan BF vaknade jag av att jag var kissnödig vid 5-tiden på morgonen. På väg till badrummet gick vattnet. Sen hände absolut ingenting på två dagar och vi fick åka in och bli igångsatta. Lycka till med din förlossning! :)

Tack så mycket! Jag håller verkligen tummarna varje kväll när jag går och lägger mig att det ska hända något under natten (bortsett från pinvärkarna som jag verkligen hade kunnat leva utan). Men men, det verkar ju som att vattnet kan gå både på dagen och natten så jag kanske kan börja hoppas på att det händer något även på dagen!

Nu håller jag alla tummar jag kan för inatt till att börja med så får vi se vad som händer. Roligt att så många vill dela med sig av sina erfarenheter! Jag hoppas ni fortsätter på det spåret :)
  • MjölkChoklad

Röstade dagtid (men kanske borde röstat natt...) - men två av mina tre förlossningar har startat med vattenavgång på morgonen runt kl 6 när jag gått upp för att kissa. Då har jag inte innan haft några andra symtom eller tecken på att förlossningen var på gång.

Med tredje barnet började det med värkar på eftermiddagen och sedan gick vattnet efter ett tag.

• blåttmoln

Mitt vatten gick nu inatt 02:20 när jag fortfarande satt på toaletten efter att jag kissat och kände att jag behövde kräkas då rann det till igen. Satte mig i soffan och ringde till sambon då kom det ännu mer lyckligtvis hade jag binda!

Sen har det kommit till och från nu sen dess. Tyvärr utan värkar :(

• KramKalas

Båda mina förlossningar har startat med vattenavgång. Första gick vattnet kl23.45 just efter jag somnat på soffan. Andra gick vattnet kl 01.15. Vi hade sovit en timme ungefär.

• Aftonstjärna

Hade sovit ett par timmar, vaknade 11.30 av att jag var kissnödig, klev ur sängen och Poff så stod jag i en pöl bredvid sängen. Vecka 39+3, bebben föddes lite över ett dygn senare i v. 39+5.

bf 23 oktober
  • Naaw

Första ca 6 på morgonen. Andra på kvällen. Några timmar senare var barnen ute.

• tunijo

Mitt vatten gick ca 09.45 och ca 1 timme efter kom värkarna igång. Dotter kom slutligen till världen med akutsnitt 04.55.

• Ambrosia

Vattnet gick kl 22, precis när jag lade mig i sängen efter en lugn dag. Jag blev, så att säga, tagen på sängen (hade inga föraningar). Det var i vecka 37+5, bebisen föddes kl 14 i 38+0.

Svar på tråden Vattenavgång på dagen eller på natten?