• Fru Karlsson

Någon mer som ska börja med pergotime och vill följas åt?:)

Efter två år med syskonförsök till våran 3 åriga son  utan resultat har jag nu äntligen fått besked från min läkare att jag ska börja med pergotime!:)
    Äntligen känner jag lite hopp i denna sorg och hopplösa tillvaro som allt detta innebär.Eftersom vi uppenbarligen inte kan bli gravida mer naturligt så hoppas vi att det kan hjälpa.Nu väntar vi bara på sambons prov som ska göras nästa vecka och sen få svar på det som tar ca en månad så det blir nog jag börjar med äl i September.
    Han har gjort ett hemma test som visade normalantal i alla fall men mer vet vi inte och ingen vet vad som ställer till det nu.Blev gravid efter fyra månader med sonen.
    Har äl nu den 30 31 och då ska vi göra ett sista försök utan hjälp och "ligga i" så mycket vi kan.Men svårt och få till det mer än på kvällen när man har en liten redan...
    Vill komma i kontakt med andra som har tagit Pergo eller som ska och är i samma sitution för och veta mer.Hur stor är chansen att man blir gravid? Hur gick det för er?
    Biverkningar,ja allt:)

• Svar på tråden Någon mer som ska börja med pergotime och vill följas åt?:)
  • Fru Karlsson

Fick ett tidigt missfall i december och skulle fått bebis i Augusti.Fruktansvärt när man väl lyckas men nu händer inget...

• Gweny

Jag får ju hoppa med i din tråd här.

Precis klar med min första enkelkur av pergotime i onsdags, nu inväntar jag ÄL som borde komma nästa vecka. spännande!!

läst att 80 % plusar inom 3 kurer, om inget annat problem finns. Undrar om det stämmer, låter ju väldigt bra.

sluppit biverkningar än så länge.

Hoppas detta ska hjälpa oss nu!!

• Anonym
    Fru Karlsson skrev 2014-08-22 13:45:45 följande:

Fick ett tidigt missfall i december och skulle fått bebis i Augusti.Fruktansvärt när man väl lyckas men nu händer inget...

uch, fick ju också ett ma i somras, fasar för månaden när vi egentligen skulle haft BF.  att råka plusa spontant efter 1 års försök, och så hände det.... känns inte rättvist.
  • Gweny

Suuck....dessa konstiga anonym som kommer, fast jag inte valt det. Men jag som skrivit ovan.

• Anonym
    Gweny skrev 2014-08-22 16:16:22 följande:

Jag får ju hoppa med i din tråd här.

Precis klar med min första enkelkur av pergotime i onsdags, nu inväntar jag ÄL som borde komma nästa vecka. spännande!!

läst att 80 % plusar inom 3 kurer, om inget annat problem finns. Undrar om det stämmer, låter ju väldigt bra.

sluppit biverkningar än så länge.

Hoppas detta ska hjälpa oss nu!!

Så trevligt vi ses här medSkrattande Ja jag läste också att det var väldigt positiva resultat:) Läkaren trodde det var goda chanser för mig.men man ska som vanligt inte ha för stora förhoppningar,man blir bara ledsen då... Hoppas verkligen! Det är vår tur nu!:) Är bara rädd för tvillingfödsel som jag läst kan förekommaObestämd
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-22 16:17:39 följande:
    uch, fick ju också ett ma i somras, fasar för månaden när vi egentligen skulle haft BF.  att råka plusa spontant efter 1 års försök, och så hände det.... känns inte rättvist.
    Beklagar:( Så orättvist är det.Vår var beräknad 12-14 Augusti.
    Omkring det datumet fick en bekant till oss sitt andra,och bild på facebook såklart.Vi skulle ju fått samtidigt.Det var som en riktigt käftsmäll
  • Anonym
    Gweny skrev 2014-08-22 16:18:24 följande:

Suuck....dessa konstiga anonym som kommer, fast jag inte valt det. Men jag som skrivit ovan.

OjdåSkämsSkrattande
  • Fru Karlsson
    Anonym skrev 2014-08-22 17:09:46 följande:
    Omkring det datumet fick en bekant till oss sitt andra,och bild på facebook såklart.Vi skulle ju fått samtidigt.Det var som en riktigt käftsmäll
    Rättelse,trådstartaren
  • Gweny
    Anonym skrev 2014-08-22 17:09:46 följande:
    Uch, det kan jag tro inte var roligt! Vet en som ska ha typ 2 veckor innan våran skulle ha kommit, kommer nog kännas när man ser det sen. Svårt att glädjas åt andra.

Ja, jag funderar mycket på det med tvillingar, kommer ju vara jättenervös när man ska göra första vul sen.
  • engsan

Hoppar gärna in här! Har kört många kurer pergo med två lyckade förök. Dock har båda slutat med ma och det känns tungt. väldigt tungt!förra helgen gjorde vi medicinsk abort då det inte kom ut av sig själv. Men vi vet i alla fall att vi blir gravida med pergo! Har både hypotyreos och pcos!

Nu vill jag se frammåt och vänta på mensen så vi kan börja om! IGEN! håller tummar och tår för oss alla!

• Anonym
    engsan skrev 2014-08-22 21:34:18 följande:

Hoppar gärna in här! Har kört många kurer pergo med två lyckade förök. Dock har båda slutat med ma och det känns tungt. väldigt tungt!förra helgen gjorde vi medicinsk abort då det inte kom ut av sig själv. Men vi vet i alla fall att vi blir gravida med pergo! Har både hypotyreos och pcos!

Nu vill jag se frammåt och vänta på mensen så vi kan börja om! IGEN! håller tummar och tår för oss alla!

välkommen! Jag har också pco och hypo. fick ma i somras, var verkligen tufft.

Finns även en nystartad tråd för oss som har dem två diagnoserna, om du vill hänga på där med.  
    www.familjeliv.se/forum/thread/73824973-pco-och-skoldkorteln
Svar på tråden Någon mer som ska börja med pergotime och vill följas åt?:)