• FrökenSandra

Ensamma småbarns-mammor - Kika hit!!!

Hej! 
    Mitt namn är Sandra och jag är en ensamstående Mamma på 26 år. Har en son på ca 2,5 år och separerade från hans Pappa när han var ca 7 månader. Som alla vet är det aldrig smärtfritt vid en separation. Idag har jag kämpat mig till de liv jag lever och har lyckats få ihop livet som ensamstående småbarnsförälder, och nu skulle jag vilja höra era erfarenheter, tips råd, vart man kan vända sig, söka bidrag etc. Jag vill gärna kunna hjälpa andra, med tips råd stöd!
    Tanken är inte att hjälpa mig, utan att skapa en tråd för alla de Mammor där ute som sliter sina knän för att få livet att gå ihop

Hjärta
    När man separerar med ett litet barn, möts man ofta av många fördomar och man känner sig ensam och hjälplös. Ofta tar arbetsgivare inte hänsyn till att man är ensam och måste pussla med dagis och barnvakter för att få livet att gå ihop. Ofta blir barnen lidande och man känner fruktansvärd skuld. Men det går att ta sig ur den onda cirkeln, och jag vill hjälpa till med det lilla jag kan!

Jag bor i Göteborg och skulle kunna tänka mig dra ihop träffar för ensamstående Mammor och barn där vi kan diskutera erfarenheter och ge varandra stöd.
    Så skriv gärna en rad, fråga en fråga, dela ett tips, eller bara följ med!

Hjärta

• Svar på tråden Ensamma småbarns-mammor - Kika hit!!!
  • HSB

Min lilla är drygt 2,5 år, bor också i Göteborg och har varit ensamstående i 1,5 år nu.

• Tioinio

O

Mycket bra initiativ. Jag är inte ensamstående - än - vi försöker fortfarande få förhållandet att fungera. Jag tror dock att det kan vara kört, så jag läser och lär.

• FrökenSandra
    HSB skrev 2014-09-03 21:08:14 följande:

Min lilla är drygt 2,5 år, bor också i Göteborg och har varit ensamstående i 1,5 år nu.

Tioinio skrev 2014-09-03 21:58:07 följande:

O

Mycket bra initiativ. Jag är inte ensamstående - än - vi försöker fortfarande få förhållandet att fungera. Jag tror dock att det kan vara kört, så jag läser och lär.

Ursäkta för sent svar, men välkomna till Tråden!

• Plainlazy

Hej! En till ensamstående mamma. Till två pojkar 1 och 2 år :)

• Mammatill2pojk

Hej!

Jag bor inte i Göteborg men vill gärna vara med och följa tråden. Är ensamstående med två pojkar, snart 4 och 2 år.

Svar på tråden Ensamma småbarns-mammor - Kika hit!!!