• birgitt

Kollega skäller ut mig på jobbet inför alla andra

Jag har en Granne som jag visste hade tufft ekonomiskt. Jag såg en öppning på mitt jobb och hon fick jobbet. Inom första veckan så ställde hon sig uppochner skällde ut mig inför alla andra . Jag tyckte inte det var ok så jag undvek henne. Då spred hon ut en massa saker som jag har sagt iför troende till henne. Som att min Mann är arbetslös . Våra barn gick på samma dagis också. Hon fortsätter att skälla ut mig eller någon annan inför alla andra varje gång hon har mens, sovit för lite , sjuk. Jag är trött på att jag måste anpassa mig efter hennes humör.
    Det sjuka är att hon kommer till mig för att få tips och råd.
    Hon är yngre än mig ....men kan man inte se sina egna handlingar mot andra ..... Eller har den här personen flera olika sidor.
    Det jag vet är att jag kommer aldrig mer vilja hjälpa någon annan att få jobb.
    Vad skulle du ha gjort ?

• Svar på tråden Kollega skäller ut mig på jobbet inför alla andra
  • Anonym (vtf)

Det fanns kanske en anledning till varför hon inte hade något jobb?

• Frontline

Och du tyckte det var OK med den behandlingen för du sa inget?

Hade min granne sagt så så hade jag snart haft en ny granne då denne inte vart långlivad...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • birgitt

Första gången bad hon om ursäkt . Dom andra gångerna struntar hon i det . Chefen gör inget . Han befordrar henne till chef.

• Scoops

Tala om för henne att härskartekniker är så 90-tal...
    Tala också med skyddsombudet på din arbetsplats om inte chefen lyssnar.

• birgitt

Vi har inget skyddsombud. Det är ett litet företag på 30 personer. Det är vd ingen annan.

Att chefen ger alla andra på min avdelning utökade arbetsuppgifter . Utom mig ......

Hon kommer dessutom till mig och ska tala ut om en massa problem.

Är alla 25 åringar så ? Bloggar , tycker dom som är över 35 är as , hetsar alla att banta. Ska vara kompis med alla, skälla ut dom !!!!

Svar på tråden Kollega skäller ut mig på jobbet inför alla andra