• Kajsa04

Usel sömn, sluta med napp?

Hej!
    Min kille som fyller ett år på lördag sover förskräckligt dåligt om nätterna och har egentligen alltid gjort det men nu känns det som att det är värre. Han vaknar allt från varje till varannan timme hela natten. Runt midnatt får han komma över till mig men det fortsätter ändå. Det känns som att han vaknar till och letar efter nappen och hittar han den inte direkt så vaknar han mer och skriker och gråter. Vi är sjukt trötta... Vi har även en 3,5åring. Hon vaknar tack och lov inte av hans gastande .

Tror ni att jag ska ta bort nappen för honom? Hur svårt kan det bli? Är det fel ålder? Hur gör jag?

Snälla kom med tips på hur jag får honom att sova bättre?!

Tack!

• Svar på tråden Usel sömn, sluta med napp?
  • Drottningen70

Sätt fast nappen i en nappklämma. Ha massor av nappar i sängen så han lätt kan hitta en. Inom kort kommer han med lätthet själv fixa nappinsättningen.

• Krusmatta

Vår tjej har varit likadan, hon är inte riktigt vaken heller. Jag tror inte det är bästa tiden att ta bort nappen, känns som det kanske bara blir ännu värre. Har han kanske ett utvecklingssprång, håller på att lära sig gå? Det kan ju vara perioder med sämre sömn då.

• Kajsa04

Han har typ sex nappar i sängen, alltid flera nära, och han kan sätta in själv och han hittar dom. Men det är när han letar som han vaknar mer liksom. Jag vill på något sätt komma undan alla ordentliga uppvak. Han har gått sen han var tio månader, men visst kan det vara språng - men det har som ju typ hela tiden känns det som ????.

• mamaG

Testat självlysande nattnappar? Funkar för oss. Min unge bökade och letade innan vi bytte.

• Aileen Allannah

För oss blev napparna ett störningsmoment, varje natt var det ett himla letande efter nappar, ledsna barn och dålig sömn. Vi tog bort napparna helt, efter två nätter var stöket borta.

• isolande

Jag hade tagit bort nappen. Räkna med några helvetesnätter, sedan blir det bättre. Har han en snuttefilt eller något som trygghet så se till att den är med honom hela tiden Glad

Svar på tråden Usel sömn, sluta med napp?