• Detoxtjejen

Vinterskor till tvååring?

Min tös fyller två i höst. Vilka skor/stövlar ska man satsa på?

• Svar på tråden Vinterskor till tvååring?
  • fluu

Förra vintern då dottern var två satsade vi på ganska låga skor som är lätta att få på. Ullinlägg utöver den vanliga sulan och så ordentlig impregnering på det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flickan och kråkan

Vikingkängor har vi haft till alla våra tre så fort de varit gåendes vintertid. Har varit väldigt nöjd med viking. Har haft superit till äldsta en vinter också som har väldigt tunna fötter. För oss är det viktigt att de är vattentäta då vi bor i västsverige. Bor man där det är torrt och kallare så hade jag valt annorlunda. Yngsta kommer att ärva vikingkängor nu i höst/vinter. Han är 14 månader. Är lite nyfiken på att testa kamik också med tanke på vätan här.

• Annelie 76

Vad du än väljer se till att det är karborrestägning och inte snören på. Snörning på småbarnsskor är tortyr för föräldrarna.

• Detoxtjejen
    Annelie 76 skrev 2014-08-24 11:31:53 följande:

Vad du än väljer se till att det är karborrestägning och inte snören på. Snörning på småbarnsskor är tortyr för föräldrarna.

Och för förskolepedagogerna... Har du nåt märke att rekommendera?
  • Grävling 75

Rekommenderar Superfit vinterstövlar och Sulman allväderstövlar. Superbra, lätta och smidiga!

• Rani

Pax har superbra kängor i skinn med ullfoder. Kardborre och lätta att ta av och på. Vattentäta är de också då det är någon speciell beläggning. Hade sådana förra vintern och kommer köpa i år igen. Jag tycker Pax har supebra och mycket prisvärda barnskor överlag.

• mia1234

Något som man skall kolla är att sulan inte är hård. När de blir slask å halt ramlar dem hela hela tiden isåfall. Bättre fäste med en mjuk sula.

Svar på tråden Vinterskor till tvååring?