• Wadrur

vart reser man med barn?

Jag och min sambo tänker att vi ska åka utomlands med våra barn (6 och 11) om nån vecka, men vi har ingen aning om vart??

Det kan inte vara för lång restid (barn på flygplan ni vet...) och vara barnvänligt där vi ska bo.

Är det någon som har nåt tips?

• Svar på tråden vart reser man med barn?
  • viseversa

Vi var på hotellet palamar club Dubrovnik i Kroatien nu i somras. Tyckte det var barnvänligt. En massa mat glass varje dag för barnen och saker för barnen att göra.

• mia maria

Alla de större charterbolagen har en mängd barnvänliga hotell; dels de större semesterbyarna såsom Blue Village, Blue Star o Sunwing, men även barnvänliga hotell i mindre storlek. 
    Gå in på de olika hemsidorna o kolla de olika kategorierna hotell.
    Turkiet, Cypern, Grekland, Mallorca - samtliga destinationer har en flygtid om ca 3,5-4 timmar, o många destinationer (de flesta!) på resmålen passar alldeles utmärkt att resa till med barn!
    Själv är jag förtjust i Turkiet, o har varit i både Alanya o Marmaris/Icmeler flera ggr, o vill ni ha tips på hotell så kan jag rekommendera Kaptan, Candan Apartments, Blue Star Prince Hotel, Maricya samt Prestige Apartments i Marmaris/Icmeler, o bl.a Mayflower, Blue Star Flower Garden, Sungarden Sunpark Garden samt Margarita Apartments i Alanya. Men utbudet är som sagt enormt o det bästa är ju att ni gör sökningar på aktuella datum o ser vilka hotell som kommer upp, o så utgår ni därifrån o ser vilket hotell o destination som skulle passa er

Svar på tråden vart reser man med barn?