• gammelget

Kvinnors olika åldrar i smaker.

Kvinnor som vi alla vet åldras i de flesta fall inte så bra. Utseendet förfaller, humöret blir värre, rösten försämras osv. Alla gifta och skilda män som har vart gifta med samma kvinna i 20år eller mer vet vad jag talar om. men det är inte bara utsidan och personligheten som förvärras utan även själva smaken. 

Så här är en smakguide genom kvinnans åldrar:

18-22 Hallon, fräscht, sött och gott.
    23-28 Jordgubbar, lite kraftigare och en viss nyans av syrlighet, men gott.
    29-33 Blåbär. Hyfsat gott men skulle behöva lite strösocker.
    34-38 Grönmögelost. Kan vara gott, men oftast inte. Helst behövs vin till för att döva smaksinnet lite.
    39-45 Inlagd sill. Luktar inte bra, smakar inte särskilt bra, men går ner med stora mängder snaps.
    46-55 Ruttna räkor. Oätbart men vid svår desperation kan det gå ner, räkna dock med svåra kväljningar.
    56+ Bakfylleurin. Skall inte konsumeras under några omständigheter.

• Svar på tråden Kvinnors olika åldrar i smaker.
  • Anonym (ylvis)

Hur många kvinnor har du testat för att kunna komma till denna slutsats?

• sextiotalist

Sorglig syn och inte ens en rolig ironi.
    Nu är jag omgiven av långa,stabila och lyckliga förhållande, så de har passerat 20 år med besked och faktiskt är lika lyckliga fortfarande

Själv är jag 50+ och ska då alltså vara ruttna räkor, känns väldigt sorgligt att du har den synen.

• SecretMe

Skulle isåfall män åldras på ett bättre sätt?

• Anonym (ylvis)

Kanske är det då att kvinnor inte åldras så bra tillsammans med ts? Alla kvinnor vet att om man har en man som är rutten så ruttnar man till slut själv.

• Tezzix

Hoppas du som skrev detta är singel! Stackars den kvinna som annars lever med dig & din tragiska kvinnosyn!

• Anonym
    sextiotalist skrev 2014-08-25 14:27:46 följande:

Sorglig syn och inte ens en rolig ironi.
    Nu är jag omgiven av långa,stabila och lyckliga förhållande, så de har passerat 20 år med besked och faktiskt är lika lyckliga fortfarande

Själv är jag 50+ och ska då alltså vara ruttna räkor, känns väldigt sorgligt att du har den synen.

Nu var det inte synen som diskuterades, utan smaken.
  • Sheenaa

Oj va jag måste smaka gott. Frågan är hur du smakar själv gamle get?

• taquine

Skulle vara intressant att veta hur gammelget smakar * eller inte förresten*Kräks

Goodness me
  • gammelget

Gammelget är snart 30 och en diet på nästan bara ruttna räkskal, inlagda sillar och bakfylleurin har satt sina spår.

• Anonym
    gammelget skrev 2014-08-25 19:00:42 följande:

Gammelget är snart 30 och en diet på nästan bara ruttna räkskal, inlagda sillar och bakfylleurin har satt sina spår.

Så jag smakar nog själv som jag umgås, dvs. kväljande dåligt.
  • eslah

Åh va kul, skrattar verkligen ihjäl mig!

Så vad ska vi jämföra mäns olika åldrar i smaker med då? 20-30 = körsbärspung (fasta och saftiga), 30-40 = torkade aprikospungar (börjar torka ut), och 40 uppåt = skrynkliga russinpungar (kletar och kan fastna i rövöppningen när det flänger och hänger). Verkligen skitkul va? Nej inte direkt va nu när du fick se det ur den andra synvinkeln..

• sextiotalist
    Anonym skrev 2014-08-25 17:15:27 följande:

Nu var det inte synen som diskuterades, utan smaken.
    Det är fortfarande en sorglig syn, framför allt är det subjektiv.

Om man ska vara seriös så har varje individ sin egen doft och att vi äldre kvinnor skulle lukta illa är rent skitsnack
  • taquine
    eslah skrev 2014-08-25 19:09:31 följande:

Så vad ska vi jämföra mäns olika åldrar i smaker med då? 20-30 = körsbärspung (fasta och saftiga), 30-40 = torkade aprikospungar (börjar torka ut), och 40 uppåt = skrynkliga russinpungar (kletar och kan fastna i rövöppningen när det flänger och hänger). Verkligen skitkul va? Nej inte direkt va nu när du fick se det ur den andra synvinkeln..
    Haaha du är för skön...  
    Goodness me
  • eslah
    taquine skrev 2014-08-25 21:13:18 följande:

Haaha du är för skön...  

Det blir på en så låg nivå, men ibland går det inte att låta bli. Verkar iallafall gå trend i trådarna här på forumet just nu med gubbstruttar och småtjejer, tröttsamt!
  • gammelget
    eslah skrev 2014-08-25 19:09:31 följande:

Jag fick smaka min egen medicin och den var verkligen bitter. En väldigt oväntat comeback också, jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mig att något sådant skulle skrivas. Att gamla gubbars testiklar är äckliga tror jag alla vet, men nu handlar tråden om gamla kärringar. 
Svar på tråden Kvinnors olika åldrar i smaker.