Vill vara aktiv med sin bebis.
Hej!
Jag känner mig som en värdelös mamma som inte orkar leka med min dotter..
Jag vill vara med mitt barn och leka med henne, och jag försöker så gott jag kan, men vissa dagar vill jag bara låsa in mig och ligga i sängen hela dagen..
Jag har en vän som jag börjat umgåtts med efter jag fick barn för 6 månader sedan, men annars känner jag INGEN med barn. Min vän jag brukar träffa som har barn är ingen jag skulle träffa om jag INTE haft barn, utan det har blivit så eftersom att jag inte har någon annan att umgås med på dagarna, vilket känns HEMSKT!
Jag älskar min dotter över allt annat. Hon är verkligen min ögonsten!
Men jag blir liksom uttråkad av att sitta hemma och leka.. Kan komma på mig själv ibland att jag inte ens pratar med henne, utan jag ger henne leksaker så hon har något att pyssla med typ. Mina dagar känns ibland oändliga och ändå så orkar jag inte gå ut på en långpromenad med vagnen, bara där skulle jag kunna få en timme att gå..
Antar att detta enkelt skulle kunna lösas genom att jag aktiverar mig (oss) om dagarna genom att besöka öppna förskolan (vilket vi ska nu när allt öppnat efter sommaren), men jag kan ändå inte släppa den här ångesten.
Var jag inte redo för barn? Är jag hemsk som känner så här?
Kan tillägga att jag och sambon står inför en separation, vi är vänner men har bestämt oss för att gå isär då vi helt enkelt vuxit ifrån varandra.
Det gör väl också att jag "inte har något att se fram mot". När han kommer hem från jobb osv..
Jag äcklas av mig själv som känner att jag inte orkar ligga på golvet och leka, eller prata/sjunga.
Snälla ni, någon som känner igen sig?! Behöver peppning, tips och råd nu!!