• Mamsterbabe

Ta med bilbarnstol, är det specialbagage?

Jag, min sambo och våra två söner har precis bokat en resa till Thailand i januari (längtar så vi nästan spricker!).
    Vi ska åka med Turkish Airlines och vi vill ha med oss en bilbarnstol till yngsta sonen som precis innan resan hinner fyller 2 år. 

Min fundering är om man kan ta den bilstolen som sonens bagage? Han behöver ju inte ha den på planet, utan sedan när vi är i Thailand och åker bil tänker vi. 
    (Vi ska hälsa på min familj som har hus i Hua Hin och därmed en egen bil)

Är det någon som har erfarenhet av att ta med bilbarnstolar som bagage? Behöver man kontakta någon särskild? Är det något speciellt vi bör tänka på när vi checkar in på Arlanda?

Tacksam för svar!
  • Svar på tråden Ta med bilbarnstol, är det specialbagage?
  • Kasperina

Jag hade med ett babyskydd till Kreta. Jag hyrde en väska på flygplatsen, och skickade den som specialbagage. Behövde dock inte betala extra, tror att barnvagnar och bilbarnstolar är kostnadsfritt även om man lämnar dem vid specialbagaget, men dubbelkolla det.

• Mamsterbabe
    Kasperina skrev 2014-08-27 14:33:16 följande:

Jag hade med ett babyskydd till Kreta. Jag hyrde en väska på flygplatsen, och skickade den som specialbagage. Behövde dock inte betala extra, tror att barnvagnar och bilbarnstolar är kostnadsfritt även om man lämnar dem vid specialbagaget, men dubbelkolla det.

Okej :) var kan jag kolla det? Arlanda? Eller med flygbolaget? Mailade Turkish airlines här i Sverige förut och fick svaret att det gick bra, men inte så mycket mer info än så.

Det löser sig nog, bara jag som är ett litet kontrollfreak ;)
Svar på tråden Ta med bilbarnstol, är det specialbagage?