• Äldre 27 Aug 20:29
    1448 visningar
    2 svar
    2
    1448

    Förberedelser IVF Danmark

    Hej!

    Är det någon som har har tips för en singel-tjej som planerar att åka till Danmark och göra IVF? Tack tacksamt emot svar på frågor Skrattande jag vill gärna förbereda mig så mycket som möjligt.

    Jag har en donator - en vän - som följer med mig. Ska vi åka ner som ett par? Eller en singel kvinna med en egen donator? Vad är bäst?

    Vilka frågor kommer att ställas till oss? I församtalet? När vi är där?

    Behöver vi åka dit för samtal och sen igen för IVF?

    Vad bör jag/vi ha förberett innan? Könssjukdomstester ska vi ta innan. Några fler tester?

    Vilka undersökningar kommer vi att behöva gå igenom när vi är där? Några alls? Eller är det bara att köra om vi nu betalar för IVF (funderar på tre-pack).

    TACK!!

  • Svar på tråden Förberedelser IVF Danmark
  • Anonym (Danma­rk)
    Äldre 6 Nov 19:04
    #1

    Hej,
    den här är gammal så jag vet inte om du fått svar.

    Det finns inget som heter "egen donator". Din vän kommer bli juridisk och biologisk far till barnet med alla de rättigheter och skyldigheter det innebär. 

    Du måste använda en riktig donator som anonym för dig, men kan vara öppen för barnet. Din vän kan naturligtvis bli donator i danmark själv, och måste ta tester och kvalificera sig. Han kommer då inte kunna styra till vem han donerar. 

  • Äldre 1 Mar 00:37
    #2

    "Jag har en donator - en vän - som följer med mig. Ska vi åka ner som ett par? Eller en singel kvinna med en egen donator?"


    Repetera biologin från 6:e klass och gör som resten av planetens män och kvinnor gjort i alla tider: Kn--la!


    Man blir mörkrädd när man läser kommentarer på dessa sidor. Enda som skrivs när man läser mellan raderna är: Jag, mig och själv. 

Svar på tråden Förberedelser IVF Danmark