• MichaelaBella

hunden reagerar på min graviditet

Hej
    Har en chihuahua tik på 1 år. Jag är gravid i 6e månaden och fram till nu har allt varit lugnt. Bella min tik har börjar bli väldigt orolig, gnäller om jag så är i ett annat rum och hon inte ser mig, gnäller om jag inte uppmärksammar henne, bökar runt på nätterna i sängen och kan inte bestämma sig var hon ska ligga, Väcker mig för att jag ska kela med henne och hålla om henne. Hon har även börjat gömma sina godisbitar, benen har hon gömt ett bra tag men inte godisarna. Kan hon ha blivit skendräktig eller är det en reaktion på min graviditet ?

• Svar på tråden hunden reagerar på min graviditet
  • MichaelaBella
    Dexter dot com skrev 2014-08-28 05:25:36 följande:

Låter som skendräktighet. När löpte hon?

i juni tror jag hon slutade löpa
  • Dexter dot com

Skendräktigheten infaller ju oftast när tiken skulle valpa om hon blivit parad vid löp dvs ca 60 dagar senare så det kan ju stämma. Öka motionen och mental aktivering så hon får annat att tänka på och blir mentalt trött så brukar det ge sig.

• Tess1985

Låter som skendräktighet.

När jag var gravid så har min schäfer vi hade då oxå reagerat på min graviditet, Hon var en riktig husse hund.

MEN när jag var gravid sov hon nedanför mig, följde mig vart jag än gick gick jag på toa satt hon utanför och vänta.
    Hon vart även mer vaktig mot andra karlar framför allt å speciellt när min man inte var hemma.

När Sonen var född å vi var hemma så släppte hon mig men då vaktade ho sonen som en hök låg och sov under spjälsängen och ja.

Så har ho varit båda graviditeterna.
    Så hon kan ju känna av din graviditet oxå

• LillaJag06

Din tik är förmodligen lite skenis :) har själv två tjejer varav en är skenis just nu och jag är beräknad närsom.

Hon är på mig mer en vanligt men det är nog bara för att hennes skendräktighet föll sig just nu med.

Hon har även fått 3 kullar och är lite extra känslig.

Ta bort leksaker och annat och klappa henne INTE på magen.

Lycka till /)

• MichaelaBella

Tack för svar! Hon leker inte alls med leksaker bara ben så det är ingen fara, som tur är ska hon in och bli kastrerad/steriliserad vad man nu säger, vet säger kastrerad, den 16 september, som jag längtar!

• redhead71

Min mans dotter är gravid och nu sist vår chihuahua (hane) träffade henne så var han helt annorlunda mot henne.
    Normalt pussar han henne och myser med henne när hon hälsar på, nu så luktade han på hennes mage buffade lite och småskällde och pussade lite på henne man blev orolig över hennes mage.
    Han märkte nog att det var något i hennes mage (hon har 4 veckor kvar Baby)

• Tussifluff

Min hund reagerar på min graviditet. Hon visste om graviditeten före mig :) jag testade mig igår, positivt, och hon har under några veckor totalt vägrat lämna mig ifred! Nu förstår jag ju varför, men innan höll jag på att bli tokig på henne. Och hon löper just nu, då brukar hon vilja vara med sin husse men inte då :)

Svar på tråden hunden reagerar på min graviditet