• Myc

Bästa och enklaste sjalen?

Jag är ute efter en bärsjal att använda allra första tiden, jag hade en trikåsjal m de andra barnen men den var så lång och allt det där tyget gjorde mig så varm. Finns det någon smart sjal som man slipper knyta så mkt? Mer som en tröja liksom med plats för en nyfödd? Den behöver inte vara billig, den behöver inte kunna användas på äldre barn. Ekologisk är ju alltid ett plus men den här gången prioriterar jag funktionen. Nån med sjalkoll?

• Svar på tråden Bästa och enklaste sjalen?
  • solskenskaka

Använde en "aldoria bambu soft" de två första månaderna. Riktigt tunn och skön. Behöver fortfarande knytas dock, men tyget är mkt lätt att knyta. Ekologisk också :) det är en trikåsjal men det är stor skillnad på olika såna.... jag var nöjd med detta val. lycka till!

• Anonym

Det finns ju färdigknutna sjalar, men du får ju inte alls samma avlastning eller samma passform av förklarliga skäl. Vad hade du för trikåsjal? Långt tyg är de ju på de flesta, men däremot är det rätt stor skillnad vad gäller tjocklek och hur varma de är. Sedan måste man ju inte ha 5 meter tyg. Jag är liten på alla håll och kan göra trikåknytning med bra mycket kortare sjal. Klipp .

• kittel

Följer tråden!
    Är det nån som har fler tips på tunna sjalar för första tiden?

• Krupskaja

Det finns "bärtuber" som är som en tubtopp man stoppar in barnet i, men jag har ingen aning om hur de fungerar. När jag googlar runt verkar folk ganska nöjda, men de funkar bara allra första tiden.

Svar på tråden Bästa och enklaste sjalen?