• pille1

    Tatuera sträckmärken?

    Kille på 21 år som gick upp lite för mycke vikt under skolåren pga tuffa tider, fick bristningar på sidan av magen(vid höften).

    Tränar nu har fått mitt liv på rätt köl och känner mig i form men klarar inte av att visa mig utan tröja, undrar om man kan tatuera över sträckmärken med bra resultat.
    Sträckmärkena är inte särskilt gyppa eller buktar ut det är platta mot kroppen men en annan färg.

  • Svar på tråden Tatuera sträckmärken?
  • Knall

    Det går.. men det bästa är att du hör dig för hos olika tatuerare och hittar ett motiv du känner att du skulle trivas med.


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • sassaa

    Färgmättnaden blir kanske inte lika bra och du kommer nog få fylla i efter ett litet tag - men klart det går! Även om märkena syns igenom på nära håll är det inte ofta de syns på avstånd :) så go for it! Gå till en tatuerare, de hjälper dig gärna

  • elle9

    Eller också väntar du lite... Striorna kommer att blekna på några år och går du ner i vikt kommer ju din hud att följa med eftersom du är så ung. Vad händer med en tatuering då?

  • Anonym
    elle9 skrev 2014-08-28 12:11:13 följande:

    Eller också väntar du lite... Striorna kommer att blekna på några år och går du ner i vikt kommer ju din hud att följa med eftersom du är så ung. Vad händer med en tatuering då?


    När det gäller vikten så beror det på hur det kommer att se ut efter viktminskning. En viktminskning behöver inte betyda att tatueringen ändrar form, huden är ju så elastisk. Men går du ner typ 30-50 kilo bör du nog vänta med tatueringen :)
Svar på tråden Tatuera sträckmärken?