• sesssa

Vilken klädstorlek?

Min pojke på 2,5 år är just nu 93cm lång och väger 12,3 kg enligt mvc. Så vilken storlek skulle ni säga att han har? Känns som vissa byxor i 92 är korta.
    Funderar på vilken storlek i overall han kan behöva i vinter eller om tvådelat är bättre?

• Svar på tråden Vilken klädstorlek?
  • nozpa

Skulle köpa 98 i overall. Min dotter var strax under 90 cm förra vintern när hon var 2½. Vägde 12 kilo, köpte stl 92 till henne och det var verkligen på gränsen alltså.
    I år får hon 104, provade jacka på henne igår. Och den är liiite stor i armarna, men så tänker jag att det är ju några månader kvar tills det är dags. I skidbyxor har hon 98.
    Tycker det är enklare med tvådelat.

• Whitetrash86

Då är han lika stor som min. Och har har 98 i allt, vissa tröjor i 104.

Overall kommer garanterat bli en 104 eller 110, beroende på modell.

• Mercurialis

Min 4,5-åring är 95 cm och väger 14 kg. Han har övervägande storlek 98 på sina kläder.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Pastella

Jag har också en 2,5åring på 93cm, han väger 13 kg och är smal i midjan så jeans utan resår brukar vara för stora men annars har han 98 i allt, 92 är för kort. Vi har köpt overall i stl 98/104 som sitter bra, men det är ju bra att testa för de är ju lite olika ibland.

Svar på tråden Vilken klädstorlek?