• Äldre 29 Aug 18:31
    4777 visningar
    7 svar
    7
    4777

    Adoption för tjock?bmi

    Hej vi vill adoptera vi har tre barn sedan tidigare men har fått upp ögonen och bestämt oss och gått kurs nu till frågan jag har över 30 i BMI finns det någon som adopterat med mer i BMI? Är de vissa länder ? Tacksam för svar

  • Svar på tråden Adoption för tjock?bmi
  • Äldre 29 Aug 19:22
    #1

    Speciellt asiatiska länder har BMI-krav så där är det nog ett par länder som faller bort. Men många östeuropeiska länder har inget speciellt krav på BMI, bl.a. Polen som vi adopterat från. Du kan läsa om ländernas specifika krav på organisationernas hemsidor och sedan kan man ringa och fråga också när ni väl riktat in er på några länder. En del länder har ju också speciella krav på utbildning, hur länge man varit gifta o.s.v. men det brukar ändå alltid finnas något land man passar in på!

  • Äldre 29 Aug 19:26
    #2

    Sen har jag dock hört att vissa utredare är mer stränga än andra vad gäller BMI men det beror nog på hur långt över 30 du ligger, och på dem slm gör utredningen.

  • Äldre 29 Aug 19:43
    #3

    Vi har bra erfarenhet hjälpt andra barn vart familjehem fasta jobb en häst gård... Alltså grejen är att varken jag eller min man är feta vi är super aktiva min man springer milen och tränar fotboll fyra ggr i veckan . Jag rider två hästar varannan dag men har aldrig vart pinn smal och jag ligger 20 kg över normal BMI sjukt!!

  • Äldre 29 Aug 19:44
    #4

    Vi har tänkt just Polen ????har du barn sedan innan .. Fick ni välja kön

  • Äldre 29 Aug 19:53
    #5

    Jag har nästan 32 men ja får väl köra hård diet ????hahah

  • Äldre 29 Aug 20:08
    #6
    mammatillsnarttre skrev 2014-08-29 19:44:05 följande:

    Vi har tänkt just Polen ????har du barn sedan innan .. Fick ni välja kön


    Välja kön får man aldrig göra när man adopterar.
  • Äldre 29 Aug 22:00
    #7
    mammatillsnarttre skrev 2014-08-29 19:44:05 följande:

    Vi har tänkt just Polen ????har du barn sedan innan .. Fick ni välja kön


    Vi hade inga barn sedan tidigare men vet de som adopterat från Polen som haft barn sedan tidigare (både biologiska och adopterade) så det är nog inget problem. Man får inte välja kön, bara ett åldersspann på barnet där det lägsta är 0-2 år men vi satte 0-3 år och fick en treårig flicka. Det Polen vill ha är ett läkarintyg på att det inte är möjligt eller förenat med risker för dig/er att få (fler) biologiska barn. Om ni är intresserade av Polen så ring eller maila BFA och fråga om det är något speciellt krav i Polen som man måste uppfylla, förutom de som står på deras hemsida förstås. Jag TROR inte att det är fler krav än dem, men bäst att fråga kanske. Bli sedan medlemmar i BFA så ni börjar samla kötid så fort som möjligt.
Svar på tråden Adoption för tjock?bmi