• Mamma86

5 åring som kissar på sig.

Jag har en dotter som har pratat mycket om när vi ska dö. De är svårt och lämna henne nånstans då hon tror att vi inte kommer att komma och hämta. Hon har varit ledsen innan lämning på dagis för hon vill bara vara med sin mamma. Nu här hon börjat kissa i sängen och hon kissar även på sig på dagis ibland. Hon har väldigt lätt till och börja gråta om man skäller på henne. Är detta en period i livet som går över? Kan kissande ha och göra med oron över om vi kommer och hämta henne eller inte.

• Svar på tråden 5 åring som kissar på sig.
  • Minza83

sitter i ungefär liknande sits, fast det är nattorrheten som är puts väck.. och lämningarna på förskolan är rena skräckscenariot där han kramphåller mig så att hans fröknar får BÄNDA upp hans fingrar för att jag ska kunna få gå därifrån... :'(
    han har ställt mycket frågor om döden senaste dagarna.. och det slog mig nu att det hela kanske hänger ihop.....

tror det finns bra böcker att låna/köpa om döden, som man kan läsa för barnen.
    och samtidigt prata prata prata om deras oro till det inte är någon oro längre!

• Karin78

Kontakta någon i kyrkan om det här med döden De har så man kan få en Barnens Bibel som jag tror man kan läsa mycket om detta för barnen i.

• honeydew

Ang kissandet så kan det vara uvi, värt att kolla upp iaf. Har tyvärr inga andra råd att ge

Svar på tråden 5 åring som kissar på sig.