Åkt på stryk, fått ärr. Kan man då begära mer i kränkningsersättning samt skadestånd?
Blivit misshandlad, ambulans och polis kom till plats relativ snabbt. Blev förhörd på sjukhuset. Och tydligen har den misstänkte erkänt vid brottsplatsen. Vad han sade i polisstationen har jag ingen aning om dock. Förmodligen erkände han där också, med tanken på att han erkände för polisen på en gång vid platsen. Kan ju inte liksom, ändra storyn.
Efter smällen, så har jag fått sy. Därefter vart jag tvungen att åka till lasarettet på grund av att jag började må sämre. Där jag kommer få en faktura av mitt besök. Kan man möjligtvis göra så att brottslingen betalar all sorts läkaravgift som jag har besökt, som har med ddetta att göra såklart.
Jag undrar också hur det blir med ärret, liksom. Jag kan tala om att jag mår dåligt av att ha ärr, och därefter blir skadeståndet högre?
Exakt hur mycket kan jag begära egentligen?
Om jag skulle skriva på pappret att jag vill ha 50 000. Skulle det bli så att jag antingen kommer få 50 tusen eller inte få några pengar alls.
Eller skulle det bli såhär: Att jag antingen får 50 tusen eller mindre?
Jag kanske till och med kan begära mer, men tog detta som exempel.
Tack på förhand!
Bara snälla inlägg nu, tack så mycket!