massor av frågor ang tygblöjor
Hej!
Jag är lite intresserad av att testa tygblöjor, och då främst poops tygblöja då den verkar smidigast eftersom det är en all-in-one och man inte behöver köpa nya storlekar.
1. all-in-one är ju dyrast styckpris? Men är det pga att man måste köpa nya storlekar allt eftersom som det gör den dyrast i längden? Tycker Poops verkade bra av den anledningen. då skulle 24 blöjor "bara" bli 3816kr då de har ett styckpris på 149-159kr.
2.Läser ena stunden att i en all-in-one är inlägget fastsytt men sedan säljs rispapper och två andra inlägg jag inte minns namnet på till dessa blöjor. När används dessa och hur många bör man i såfall köpa till för en hel blöjperiod?
3.Hur gör ni när ni är ute? Slänger ni blöjan i en PUL-påse? Hur funkar det?
Läst att vissa har engångsblöjor på natten och när man är ute. Ska jag köra tygblöjor vill jag ha det jämnt, tycker itne det är ngn ide annars eftersom vi är ute nästan jämnt...
4. Läser ena stunden att det är nästan lika enkelt som en engångsblöja, bara att slänga i tvättkorgen men sedan läser jag att man ska skölja ur bajset, hänga blöjan på tork och sedan ner i tvättkorgen. Har minsta badrummet och det känns inte helt fräsht att ha ett gäng nedbajsade blöjor på torkställningen innan de åker i PUL-påsen? Då lär det ju stinka?! Eller kan man slänga ned dom blöta i påsen i 3 dagar verkligen???
5. 24 blöjor känns inte som att det räcker till en 3-månaders. mina båda barn bajsar minst 2 ggr per dag. (ena är 2 år nu och ska inte ha tygblöjor utan pottränas..) Hur många blöjor hade ni till en sådan liten?
6. ni som haft all-in-one vad har slutkostnaden blivit?
Ni får ursäkta om jag är otydlig, får skylla på amningshjärnan och lite sömn som gör mig rätt virrig och glömsk :p Har såå mycket frågor? :)