förlossningssymtom v.20?!
Hej!
Jag hoppas att det finns någon i samma situation som kanske har någon erfarenhet. Sen förra veckan ungefär har jag känt vad jag tror är sammandragningar, (magen blir hård, känns som jag vill göra nummer två och magen blir hård).
jag kan inte direkt avgöra om det kommer många eller inga alls eftersom detta snarare är en konstant känsla som inte försvinner.
Det är bara det att sen ett par dagar tillbaka har denna känslan varit konstant tillsammans med ryggvärk, har haft känningar i ryggen innan men detta känns mer brännande och längre ner. Magen är hård och spänd occh det känns som ett tryck över den.
Eftersom jag antog att jag var den som är nojig så googlade jag och de svaren jag fick fram är att detta är tecken på förlossning?! Vilket såklart gav mig mer panik eftersom jag bara är i vecka 20.
Var på RUL igår och då sa hon att bebisen även låg långt ner och jag har inte känt en enda spark över bikinilinjen och alla lågnt ner under naven,
Någon som har erfarenhet? Ringde sjukvården nu på morgonen men deras telefonkö var full så jag kunde inte göra något än att höra av mig i morgon.
kan det vara något annat? Växtvärk/foglossning? En bebis som bara ligger mot tarmen och spökar? Mest trycket nedåt och att det känns som jag konstant vill göra nummer två plus ryggvärken i kompo som gör mig orolig