E-coli hos 3-åring och tredje antibiotikakuren inledd
I början av augusti klagade dottern på att det sved när hon kissade. Till läkaren och de kollade urinprov och konstatera att det fanns vita blodkroppar i provet. Vi skulle avvakta ett par dagar. Två dagar senare fick hon antibiotika Furadantin att äta i fem dagar. Efter det slutade det svida.
Två veckor senare var vi tillbaka till vc för att dottern grät och sa att det gjorde ont i snippan på kvällarna och nätterna. Läkaren tittade och sa att det kanske var svamp. Fick salvan Daktacort och påbörjade behandling. Hon blev lite bättre men inte bra. Efter ännu 9 dagar till vc och då togs odling på hennes flytning. Hon fick även kåvepenin att äta i 10 dagar eftersom hon hade ont.
Igår ringde jag vc för att få veta svaret av odlingen och fick då veta att de funnit e-coli i flytningen men att det inte hade kollats hur mycket av detta som fanns. Fick en telefontid med en läkare ett dygn senare.
Dagens telefontid med läkaren har nu varit och läkaren meddelade att hon åt fel antibiotika och att hon nu skulle äta Furadantin igen. Inga fler prover skulle tas och det behövde inte heller göras efter kuren om hon mådde bra.
Känner mig förvirrad, ledsen och arg. Hon har nu haft ont i snippan i snart tre veckor och innan det svidningar vid kisseriet.
Är det något jag borde begära att de gör?
Varför har hon ont i snippan?
Känns som de bara nonchalerar mig på vc och skriver ut antibiotika om och om igen.
Det svider inte när hon kissar.
Hon har ingen feber.
Hon är hur pigg som helst förutom att hon är rejält öm vid snippan. Får inte röra henne där och absolut inte sära på de yttre blygdläpparna.
Hjälp :(