• smulan8504

Å nej, tungt besked...

Det har nu gått tre år utan preventivmedel, och ingenting har hänt...
    Vi har börjat med utredning, tagit spermaprov och vi fick ett besked på posten idag att provet var bra!
    Det är alltså MIG det är fel på.. Känns oerhört tungt och jobbigt, ledsamt och frustrerande.. ????
    Vad är det som är fel? Jag har regelbunden mens och ägglossning, varför funkar det inte att bli gravid igen??!
    Det är tungt idag... ????

• Svar på tråden Å nej, tungt besked...
  • Emmalisett

Har du lämnat blodprov och kollat så din värden gällande sköldkörtel och prolaktin nivåerna är rätt? Gör det kan påverka om man kan bli gravid eller ej.

• smulan8504
    Emmalisett skrev 2014-09-03 19:17:08 följande:

Har du lämnat blodprov och kollat så din värden gällande sköldkörtel och prolaktin nivåerna är rätt? Gör det kan påverka om man kan bli gravid eller ej.

Har inte gjort nåt än, ska till gyn om 4 veckor fick jag brev om igår..

Men prov på sköldkörteln tog jag för ca ett år sen pga trötthet bl.a. Men det var bra.

Vill bara veta vad det är, om det är nåt och om det går att göra nåt åt.

Känner av ägglossningen väldigt väl, ibland har jag så ont när jag sätter mig ner! Det känns som att det kanske är nåt som är fel..
  • Emmalisett

Okej, jag och min man har också gjort utredning. Jag hade också normala värden på sköldkörteln, men de var inte tillräckligt låga för att det skulle underlätta att bli gravid. Så nu äter jag levaxin. Och har nu rätt värden. Var bara stenhård när du är går och ska göra tester be att få göra nya på sköldkörteln och även ditt prolaktin.

• Bubby
    smulan8504 skrev 2014-09-03 17:22:51 följande:

Det har nu gått tre år utan preventivmedel, och ingenting har hänt...

Vi har börjat med utredning, tagit spermaprov och vi fick ett besked på posten idag att provet var bra!

Det är alltså MIG det är fel på.. Känns oerhört tungt och jobbigt, ledsamt och frustrerande.. ????

Vad är det som är fel? Jag har regelbunden mens och ägglossning, varför funkar det inte att bli gravid igen??!

Det är tungt idag... ????

Du skriver "gravid igen", du har alltså varit gravid förut?

Jag och min sambo fick en dotter för sex år sen. Drog igång syskonverkstaden för tre år sen, inget hände. På två och ett halvt år, då fick vi till slut ett plus. Som tyvärr slutade i utomkvedshavandeskap och operation. Då såg dom att båda mina äggledare var trasiga och att det var ett mirakel att våran dotter tagit sig igenom.

Våran enda chans nu är genom ivf.

Hoppas att det löser sig smidigare för er, ge inte upp!
  • smulan8504

Ja, vi har en son sen innan. Vi har inte använt preventivmedel på tre år nu och ingenting har hänt..

Jag har läst om stopp i äggledarna, endometrios, mm! Det är så frustrerande att inte veta VAD det är!

Och nu är det dags för mens i helgen.. Det är alltid jobbigast den här tiden.., :/

Bubby skrev 2014-09-10 19:18:54 följande:

Du skriver "gravid igen", du har alltså varit gravid förut?

Jag och min sambo fick en dotter för sex år sen. Drog igång syskonverkstaden för tre år sen, inget hände. På två och ett halvt år, då fick vi till slut ett plus. Som tyvärr slutade i utomkvedshavandeskap och operation. Då såg dom att båda mina äggledare var trasiga och att det var ett mirakel att våran dotter tagit sig igenom.

Våran enda chans nu är genom ivf.

Hoppas att det löser sig smidigare för er, ge inte upp!

Svar på tråden Å nej, tungt besked...