Tips på hur man väljer förskola/ Bra förskola i Lerum
Vad ska man tänka på när man ska välja förskola?
Tips på bra förskola i Lerum...
Vad ska man tänka på när man ska välja förskola?
Tips på bra förskola i Lerum...
Besök dem:)!
Självklart ska jag besöka dem men jag vill ha mer handfasta råd på vad man bör fråga och kolla upp när man är där.
Varför är det självklart? Det är inte så många som besöker förskolor innan de väljer vad jag vetð???.
Fråga hur stora barngrupper och personaltäthet de har. Även om de flesta barngrupper är för stora så kan det variera mkt från fsk till fsk. Titta på inne och utemiljö. Har de gott om plats och kan röra sig eller får barnen "gå på varandra". Verkar miljön vara stimulerande för lek osv. Fråga personalen vad just deras fsk har för pedagogiskt tänk..vad är deras strävans mål.
Och gå lite på magkänsla också.. Var kändes det bäst. Jämför svar och magkänsla från de olika fsk så tror jag att du kommer fram till var just ditt barn bör gå.
Lycka tillð???!
Tack för ditt svar!
För mig är det en självklarhet att besöka förskolan men det kanske det inte är för alla.
Men jag trodde det var det.
När det gäller personaltäthet, hur många barn per personal brukar man räkna som bra?
Min dotter har gått på två förskolor i Lerum och den ena var inte alls bra, men vi valde den som låg närmast hemmet. Som tur var så flyttade vi och då bytte vi förskola till Bygrindens förskola, en helt underbar förskola måste jag säga och när jag kollar på deras hemsida ser jag att det fortfarande är i stort sett samma personal nu som då! Den kan jag rekommendera!
Den dåliga som vi hade från början låg på Lerum Andersvägen längst ner mot ån men har nu flyttat upp till bakom Riddarsten någonstans. Kanske bättre nu när de flyttat, men är personalen densamma som då så säger jag:undvik!
Tack för svaren!
Vi bor på andra sidan av Lerum så det dagiset ligger för långt bort.