Snälla hjälp!!! Hantverkaren hade sönder mitt handfat, vad händer nu?
Hej, hoppas tråden hamnade i rätt forum. Jag har ett problem jag vill ha hjälp med.
Idag hade jag en hantverkare här hemma som bland annat satte upp ett skåp och som installerade min nyinköpta tvättmaskin. Allting i badrummet.
Jag tvättar mitt handfat minst en gång om dagen, sköljer en potta i det och ibland skvätter det över kanten.
Tvättade ur det innan hantverkaren kom och nu ikväll för att det var smutsigt efter honom..
Såg att det var sönder i emaljen på 3 ställen ett uppe på kanten ett på mitten och det sista i botten på handfatet.
Såg honom lägga en borr i det men tänkte inte så mycket på det då. Jag LITADE på att kunde sina saker.
Vad händer nu, hur ska jag kunna bevisa det?
Jag är sjukt rädd om mina saker och särskilt om den här typen av saker då jag vet att de lätt går sönder.
Det var också därför jag anlitade en hantverkare redan från början.
Jag ska ringa honom imorgon och tala om det här men vad ska jag säga?
Såklart att jag säger som det är men... En lagning kommer garanterat bli ful och det var helt innan han kom hit.
Kan man se på en skada att den är ny? På tallrikar och annat blir det märken under emaljen bredvid skadan visst måste det vara samma här?
Utöver det här med handfatet som gör att jag ligger sömnlös åker luckan upp på tvättmaskinen när jag vill ha den på glänt bara, så ska det väl inte vara?
Sen har vi skåpet som har fyra ben att stå på och utöver det fäster man det i väggen. Benen är anpassningsbara efter lutningen i badrummet och nu har han skruvat upp några för långt och det gör att minst ett hänger i luften.
Det sitter ju fortfarande fast i väggen. Det är ett ikea lillången och jag oroar mig för att det ska bli ostadigt. Antagligen går det inte att rätta till nu då det sitter fast i väggen redan..
Måste jag tillägga att jag är SJUKT missnöjd..
Ge mig ett råd nu med handfatet framför allt!! Han hade sönder mitt hela handfat är det på egen risk man anlitar någon eller är det på deras ansvar att de inte har sönder något?