Tips o råd för hur man ska göra med en hund som ej går och lämna själv
Hej, jag och min sambo har skaffat en 2 årig lite större hund för en månad sedan kände de var bättre än en valp som oftast kräver mer tid men nu har vi har märkt att det ej går och lämna henne ensam. Hon börjar skälla, yla, gny och biter sönder saker. Första gången vi lämna henne ensam var i en bil och det var max 5 min när min sambo kommer tillbaka hade hon tuggat sönder bilbältet även fast vi tog med tuggben som hon fick.. Så vi skaffade oss en bur delvis för detta, hennes säkerhet och vår. Vi lämnade henne där i i max 10 min när vi kommer ut så har hon på nått vänster fått tag i min amningskudde som jag köpt och tuggat hål i den och då hade hon en filt, tuggben och leksak i buren. Så fort man går på toa och stänger dörren så ligger hon utanför och gnyr vet inte vad jag ska göra.. Hon har även försökt vid två tillfällen hugga en kompis kille men vi vet ej varför hon har bara agerat utan att han gjort nått. Snälla tips och råd vi väntar även barn och inte alls kul att behöva ringa dem få man har i sin närhet för att passa henne + att inte kul när hon försöker hugga nån vet ju aldrig vad hon gör med den som passa henne eller med vår bebis när vi kommer hem.