• Anonym (nolife)

29 år, nästan oskuld, inget liv, inga vänner, ingen framtid?

Hej. Är en kille på 29 år som näst intill är oskuld. Haft sex en gång.
    Jag ser bra ut, har egen bostadsrätt i ett ''fint'' område, splitter ny bil, tjänar över 400k om året.
    Men jag var hårt mobbad i skolan och har aldrig haft en enda vän i hela mitt liv. Jag har helt enkelt aldrig fått uppleva vänskap så jag vet inte hur känslan är.

Anledningen till detta är för att mina föräldrar skilde sig tidigt och jag blev uttvingad långt ut på landet. Där fanns inga andra barn, bara åkermark. Jag fick växa upp isolerat med uppfostran: Roligt får du ha den dagen du själv betalar för det.
    Jag har inte ens ett minne av att jag har ätit glass med min egen mamma.

Vid 19 års ålder bröt jag mig ur rävsaxen och stack. Idag har jag minimal kontakt med mina föräldrar. Men jag har fortfarande inga vänner, bara arbetskollegor mellan 7-16. Jag har aldrig varit på en hemmafest, midsommarfest, nyårsfest, valborgsfest. Jag har aldrig varit utomlands. Jag har varit ute på krogen men endast på after work. Och jag hade aldrig varit ute innan jag började jobba. Kommer aldrig glömma hur jag googlade efter hur man beställer något i en bar första gången det skulle vara firmafest.
    Nu har det gått snart 7 år.

Men efter senaste after-worken så tjatade kollegorna på mig om när jag skulle stadga mig. Jag har nämligen skapat en ''personlighet'' som har ett sexliv men inte har någon tjej för tillfället. Och det går hem, vad ska man annars göra? Hade jag avslöjat mitt riktiga liv så hade jag blivit utfryst omgående. Dagen efter den kvällen så vaknade jag upp och hade en fruktansvärd ångest. Och den sitter kvar än idag även fast detta är 3 mån sedan. Jag har gått ner i vikt och sköter inte hälsan längre. Jag har självmordstankar varje dag och jag gråter ofta i bilen när jag kör hem.

Jag tvingas att vara social på jobbet då jag träffar massor med olika och nya människor varje år. Så jag har nu börjat med nätdejting. Har snackat med några tjejer och det finns en som jag har pratat med i flera dagar nu. Men så kommer problemet. Om jag föreslår en dejt (min första dessutom). Hur skulle jag över huvud taget kunna erbjuda en tjej någonting?
    Varje gång jag ser en tjej som jag gillar så tänker jag nästan alltid på att jag inte skulle kunna utsätta henne för den sorg som jag bär inom mig. Det här är skitjobbigt. Jag har fått för mig att min enda chans är att hitta en tjej som själv har blivit vansinnigt utsatt och ärrad av någonting så att man förstår varandra.
    Det är ju själva fan att det har blivit så här. Men visst, någon måste ju vara så här också.

Jag upplevs (av kollegor) som en glad och snäll person som man alltid kan lita på. Det är ett rent helvete att hålla uppe den här fasaden och jag pallar snart inte mer.

Jag känner att jag var tvungen att få skriva av mig någonstans så jag gör det här.
    Frågan är bara om jag överhuvudtaget kan bli av med ångesten? För måste jag leva med den för alltid så vet jag inte vad jag gör.
    Jag vill inte heller gå på antidepressiva (om det ens fungerar på detta).

Någon som har några förslag om hur jag ska gå vidare?

• Svar på tråden 29 år, nästan oskuld, inget liv, inga vänner, ingen framtid?
  • vadfanskajagheta01
    Anonym (nolife) skrev 2014-09-05 20:55:38 följande:

Jag ser bra ut, har egen bostadsrätt i ett ''fint'' område, splitter ny bil, tjänar över 400k om året.
    Men jag var hårt mobbad i skolan och har aldrig haft en enda vän i hela mitt liv. Jag har helt enkelt aldrig fått uppleva vänskap så jag vet inte hur känslan är.

Anledningen till detta är för att mina föräldrar skilde sig tidigt och jag blev uttvingad långt ut på landet. Där fanns inga andra barn, bara åkermark. Jag fick växa upp isolerat med uppfostran: Roligt får du ha den dagen du själv betalar för det.

Vid 19 års ålder bröt jag mig ur rävsaxen och stack. Idag har jag minimal kontakt med mina föräldrar. Men jag har fortfarande inga vänner, bara arbetskollegor mellan 7-16. Jag har aldrig varit på en hemmafest, midsommarfest, nyårsfest, valborgsfest. Jag har aldrig varit utomlands. Jag har varit ute på krogen men endast på after work. Och jag hade aldrig varit ute innan jag började jobba. Kommer aldrig glömma hur jag googlade efter hur man beställer något i en bar första gången det skulle vara firmafest.

Men efter senaste after-worken så tjatade kollegorna på mig om när jag skulle stadga mig. Jag har nämligen skapat en ''personlighet'' som har ett sexliv men inte har någon tjej för tillfället. Och det går hem, vad ska man annars göra? Hade jag avslöjat mitt riktiga liv så hade jag blivit utfryst omgående. Dagen efter den kvällen så vaknade jag upp och hade en fruktansvärd ångest. Och den sitter kvar än idag även fast detta är 3 mån sedan. Jag har gått ner i vikt och sköter inte hälsan längre. Jag har självmordstankar varje dag och jag gråter ofta i bilen när jag kör hem.

Jag tvingas att vara social på jobbet då jag träffar massor med olika och nya människor varje år. Så jag har nu börjat med nätdejting. Har snackat med några tjejer och det finns en som jag har pratat med i flera dagar nu. Men så kommer problemet. Om jag föreslår en dejt (min första dessutom). Hur skulle jag över huvud taget kunna erbjuda en tjej någonting?
    Varje gång jag ser en tjej som jag gillar så tänker jag nästan alltid på att jag inte skulle kunna utsätta henne för den sorg som jag bär inom mig. Det här är skitjobbigt. Jag har fått för mig att min enda chans är att hitta en tjej som själv har blivit vansinnigt utsatt och ärrad av någonting så att man förstår varandra.
    Det är ju själva fan att det har blivit så här. Men visst, någon måste ju vara så här också.

Jag upplevs (av kollegor) som en glad och snäll person som man alltid kan lita på. Det är ett rent helvete att hålla uppe den här fasaden och jag pallar snart inte mer.

Jag känner att jag var tvungen att få skriva av mig någonstans så jag gör det här.
    Frågan är bara om jag överhuvudtaget kan bli av med ångesten? För måste jag leva med den för alltid så vet jag inte vad jag gör.

Jag kan bli din vän :) Är tjej, 24 år, bor i Stockholm.
  • Anonym (Lisa)

Hur går det för dig nu, Notifier (jag räknar dig som TS fast du inte startade tråden medvetet!)? Har du börjat i någon kurs?

Tycker det låter sunt som du gjort, att tvinga dig in i sociala situationer och tänka positiva tankar om dig själv.

• Anonym (Tjejen)

Gå till läkare och förklara hur du mår,öppna dig till någon!Du måste göra något själv,om du vill gå vidare.Terapi?

• Rezoons
    Anonym (tjej) skrev 2015-10-24 23:32:53 följande:

en fråga bara, om du nu aldrig haft en vän eller liknande hur kunde du förlora oskulden??://

Vad har vänner med sex eller att förlora oskulden att göra?
  • notifier
    Anonym (Lisa) skrev 2015-10-29 14:41:43 följande:

Hur går det för dig nu, Notifier (jag räknar dig som TS fast du inte startade tråden medvetet!)? Har du börjat i någon kurs?

Tycker det låter sunt som du gjort, att tvinga dig in i sociala situationer och tänka positiva tankar om dig själv.

Hej. 
    Nej, någon kurs blev det aldrig av tyvärr. Jobbet tar för mycket av ork och lust.
    Tempot i det moderna arbetslivet är så högt att det blir lite av ett dilemma mellan jobb och privatliv när man inte redan har den obligatoriska grunden med vänner och familj att luta sig tillbaka på. Det är både tidskrävande och en utmaning att bygga en sådan grund, givetvis så råkar även jobb dela exakt samma princip. Skillnaden är bara att jobbet även drar in kulorna för att man ska kunna leva, haha. Vilken soppa livet är när man tänker efter...

En stor lottovinst och semester i några år hade suttit fint nu ;).
  • Lolinona91

Du verkar vara en trevlig kille, och faktiskt så råkar jag känna en tjej som är i nästan precis samma situation som du är. Hur kommer jag i kontakt med dig?

• Anonym (Julle)

hur gick det för dig min vän?

• Anonym (Liknande)

Bara spara dina pengar och sikta på att ta dig utomlands. Där kan språk barriären t om vara en positiv fördel för dig / oss.

Du tjänar åtminstone bra. Jag kommer aldrig någonstans ekonomiskt. 

Nu har jag även precis fått veta att jag lär behöva äta medicin resten av mitt liv. Så frågan är om jag överhuvudtaget kommer att lyckas ta mig bort härifrån det här landet! 

Satsa på dig själv och fastna inte som de som redan har allt. Du förlorar själv på det. Ingen kommer att bry sig om dig här i Sverige. Bara glöm det. Utomlands kan du finna någon på andra sidan jorden som inte kräver lyx och perfektionism. 

Hade jag varit du så hade jag tagit tjänst ledigt 1 år och dragit på en jorden runt resa! 

Just nu är du bara ett grått troll som aldrig kommer att lyckas. Men du har ekonomin för att faktiskt lyckas och du har kanske hälsan fortfarande så våga bryta dig ur din grådassiga bubbla! 

• Anonym (Skriv privat)

Så modig du är/var som skrev detta! Du verkar som en fin kille som förtjänar mycket bättre än du tror. Hoppas du har det bra var du än är nu.
    Jag är en 22-årig tjej, skriv till mig privat om du vill.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Skriv privat) skrev 2024-09-21 21:27:16 följande:

Så modig du är/var som skrev detta! Du verkar som en fin kille som förtjänar mycket bättre än du tror. Hoppas du har det bra var du än är nu.

Du fattar att tråden är 10 år gammal och TS är 39 idag?
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-09-21 21:30:49 följande:

Står bara "Äldre än 5:e sept".

Var ser du att tråden är 10 år gammal? 

• Anonym (Skriv privat)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-09-21 21:30:49 följande:
    Visste att den var gammal men inte så gammal. Hur ser man det? Står bara ?äldre? för mig

Oavsett brukar jag skriva med olika människor för jag tycker det är givande (även om man aldrig vet vad det kan leda till) och han här verkade intressant som person. Så hade med andra ord kunnat skriva med en 39-åring också
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (Liknande) skrev 2024-09-21 21:39:05 följande:

Står bara "Äldre än 5:e sept".

Var ser du att tråden är 10 år gammal? 

Anonym (Skriv privat) skrev 2024-09-21 21:43:14 följande:
    Visste att den var gammal men inte så gammal. Hur ser man det? Står bara ?äldre? för mig

Oavsett brukar jag skriva med olika människor för jag tycker det är givande (även om man aldrig vet vad det kan leda till) och han här verkade intressant som person. Så hade med andra ord kunnat skriva med en 39-åring också

Det finns två sätt att se.
    1: leta efter ett gammalt inlägg där någon citerar ett tidigare inlägg.
    2. Citere ts, då framgår datumet.

Ja du kan alltid hoppas på att TS fortfarande är oskuld och dessutom är kvar här.
  • Anonym (?)
    Anonym (Skriv privat) skrev 2024-09-21 21:27:16 följande:

Sitter lite i samma sits som TS är 21 år och skulle uppskatta att ha nån att prata med och du verkade omtänksam
  • Anonym (Leffe)
    Anonym (nolife) skrev 2014-09-05 20:55:38 följande:
    29 år, nästan oskuld, inget liv, inga vänner, ingen framtid?

Finns inget som heter "nästan oskuld". Antingen är man oskuld eller inte och du har ju haft sex en gång. Ingen oskuld med andra ord och varför skulle dina kollegor frysa ut dig bara för att du inte har en tjej? Det är snarare du som fryser ut dig själv...
  • Anonym (R)
    Anonym (Leffe) skrev 2024-10-13 21:11:43 följande:
    Finns inget som heter "nästan oskuld". Antingen är man oskuld eller inte och du har ju haft sex en gång. Ingen oskuld med andra ord och varför skulle dina kollegor frysa ut dig bara för att du inte har en tjej? Det är snarare du som fryser ut dig själv...

Lugn, TS startade tråden för drygt 10 år sedan.

• Anonym (Skriv privat)
    Anonym (?) skrev 2024-10-13 20:42:47 följande:
    Sitter lite i samma sits som TS är 21 år och skulle uppskatta att ha nån att prata med och du verkade omtänksam
    Kan du svara på mitt inlägg utan att vara anonym? Isåfall kontaktar jag dig så tar vi det därifrån :)
  • tkn
    Anonym (Skriv privat) skrev 2024-10-13 21:36:40 följande:
    Kan du svara på mitt inlägg utan att vara anonym? Isåfall kontaktar jag dig så tar vi det därifrån :)
    Så ,vad kul att man fick svar
Svar på tråden 29 år, nästan oskuld, inget liv, inga vänner, ingen framtid?