• mrFan

Min sambo vill inte ha sex längre. Varför?

Hej! Det här kommer nog bli långt men behöver hjälp! Jag är en kille på 25 år och har varit ihop med min tjej i lite mer än 5 år. I början var allt bra, vi kunde inte vara ifrån varandra, hon var ofta den som tog initiativet.

Nu 5 år senare är det helt dött, en gång varannan månad om man har tur och det har varit så i 3 år. Jag känner att jag försökt med allt, bara ligga nära utan att kräva sex, masserar när hon ber om det, även på eget initiativ, klia henne på ryggen, dra fingrarna genom håret osv. Säger varje dag att jag älskar henne å tycker hon är snygg för det gör jag verkligen.

Nu har jag mer å mer slutat försöka ha sex för det tar på en väldigt mycket, låter löjligt jag vet men det gör det ändå, försöker att inte visa det då jag vet att det sätter större press på henne, men efter månaders försök å hållt det inne så rinner det över tillslut. Man känner sig dålig och väldigt frustrerad, samtidigt som håret på huvudet tyvärr börjar tunnas ut så tar det ännu mer på självkänslan när man fått ett nej.

Vi har pratat mycket om det här och hon säger att hon fortfarande är attraherad av mig och att hon ibland kan få lust men att hon inte vågar ta initiativet då, hon har blivit blyg. Jag har aldrig sagt nej så hon behöver inte vara orolig för det. När vi väl har haft sex frågar jag om hon tyckte om det å det gör hon, det verkar som det också, har bett om att få veta om jag gör något fel så jag kan ändra mig men hon säger bara nej.

Känner en stor frustration, har gjort det länge och känner att det vardagliga humöret påverkas, hon frågar vad det är och jag har börjat säga att det inte är något för förut när jag berättat har det bara blivit tjafsigt och man har fått höra att man bara tänker på sex och det orkar jag inte längre.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex längre. Varför?
  • Anonym (dudenfrångötet)

Din text saknar frågor?

Tyvärr så är det nästan enbart kommunikation som funkar, hur annars ska du få reda på vad som saknas för att glöden ska vakna?

Kanske behöver ni hjälp med kommunikationen? Rådfråga en kurator kanske? Om du säger att hon blivit blyg kanske det är något som har sabbat hennes självkänsla, igen kan bara kommunikation lösa det.

Det måste finnas en vilja för att lösa saker, vet du vad det handlar kan du inte hjälpa heller.

Tyvärr gäller det oss andra också, svårt att ge tips eller råd om vi inte vet vad problemet är.

• Anonym (Hm.)

Jag är tjej och har en sambo som vill ha sex en gång i veckan - det räcker för honom. 

För mej är en gång i veckan så sällan att JAG börjar tappa lusten - det går så lång tid mellan tillfällena att jag liksom går ur spåren. I början blev jag hysterisk redan tredje dagen, nu märker jag knappt om det går en hel vecka. 

Jag har tappat sexlusten En gång tidigare i mitt också; vi hade sex varje dag - men det var riktigt dåligt. Det handlade bara om att han ville pippa, så det var minimalt fokus på förspel och min njutning, och handlade bara om hans kuk - tillochmed när han smekte mej så kändes det att "Är du inte kåt snart så jag får stoppa in den, kvinna?!"

Med detta vill jag ha sagt att ju mer sex jag har, ju mer sex vill jag ha - så länge det är bra. 

Jag inser att det kanske inte stämmer för din tjej, men kolla med henne om hon vill testa att ha sex varje dag i en vecka, bara som experiment, och se till att ge henne en sexuellt fulländad vecka - så kanske hon kommer igång igen. 

Inte sagt att du gör något fel alltså, utan bara att sexlust är inte alltid ett medvetet val - utan ibland måste den kickstartas igång. 

• mrFan
    Anonym (Hm.) skrev 2014-09-06 13:20:23 följande:

Jag är tjej och har en sambo som vill ha sex en gång i veckan - det räcker för honom. 

För mej är en gång i veckan så sällan att JAG börjar tappa lusten - det går så lång tid mellan tillfällena att jag liksom går ur spåren. I början blev jag hysterisk redan tredje dagen, nu märker jag knappt om det går en hel vecka. 

Jag har tappat sexlusten En gång tidigare i mitt också; vi hade sex varje dag - men det var riktigt dåligt. Det handlade bara om att han ville pippa, så det var minimalt fokus på förspel och min njutning, och handlade bara om hans kuk - tillochmed när han smekte mej så kändes det att "Är du inte kåt snart så jag får stoppa in den, kvinna?!"

Med detta vill jag ha sagt att ju mer sex jag har, ju mer sex vill jag ha - så länge det är bra. 

Jag inser att det kanske inte stämmer för din tjej, men kolla med henne om hon vill testa att ha sex varje dag i en vecka, bara som experiment, och se till att ge henne en sexuellt fulländad vecka - så kanske hon kommer igång igen. 

Inte sagt att du gör något fel alltså, utan bara att sexlust är inte alltid ett medvetet val - utan ibland måste den kickstartas igång. 

Tack för svar! Låter som en bra idé, frågan är hur jag ska lägga upp det så jag inte tas som en sexgalning igen och ifall hon ens går med på det, jag menar jag får knappt krama henne utan att hon grimaserar och ser obekväm ut eller så ignoreras jag helt när ja tex kysser henne i nacken, men helt klart nått jag får testa.
  • mrFan
    Anonym (dudenfrångötet) skrev 2014-09-06 13:07:27 följande:

Din text saknar frågor?

Tyvärr så är det nästan enbart kommunikation som funkar, hur annars ska du få reda på vad som saknas för att glöden ska vakna?

Kanske behöver ni hjälp med kommunikationen? Rådfråga en kurator kanske? Om du säger att hon blivit blyg kanske det är något som har sabbat hennes självkänsla, igen kan bara kommunikation lösa det.

Det måste finnas en vilja för att lösa saker, vet du vad det handlar kan du inte hjälpa heller.

Tyvärr gäller det oss andra också, svårt att ge tips eller råd om vi inte vet vad problemet är.

Ber om ursäkt om jag varit otydlig. Frågorna är väl, vad ska jag göra? Vad hade ni gjort? Hade ni fortsatt försöka? Hade ni gjort slut?

Har föreslagit kurator av något slag lite löst men bara fått ett rakt nej
  • Anonym (kräv svar)

Såna här trådar är ganska vanliga och ofta går personen runt och undrar varför det inte blir mer sex. Fråga henne rakt ut varför hon vill ha sex så sällan. Fråga om hon tror att hon på något sätt kan komma att få större lust igen eller om hon tror att det kommer att fortsätta vara så här jämt.

Om det har varit så här i tre år, så tror inte jag att hon kommer att ändra sig tyvärr.

Du får nog ta ställning till om du vill fortsätta leva så här eller inte. Vill du stanna och fortfarande ha det så här om fem år?

• mrFan
    Anonym (kräv svar) skrev 2014-09-07 13:07:30 följande:

Såna här trådar är ganska vanliga och ofta går personen runt och undrar varför det inte blir mer sex. Fråga henne rakt ut varför hon vill ha sex så sällan. Fråga om hon tror att hon på något sätt kan komma att få större lust igen eller om hon tror att det kommer att fortsätta vara så här jämt.

Om det har varit så här i tre år, så tror inte jag att hon kommer att ändra sig tyvärr.

Du får nog ta ställning till om du vill fortsätta leva så här eller inte. Vill du stanna och fortfarande ha det så här om fem år?

Hej! Ja jag har sett det, väldigt vanligt faktiskt. Har frågat, har till och med frågat om det finns nått jag kan göra annorlunda men hon säger bara nej eller vet inte.

Det är en stark fråga och tyvärr så är det väl i dom banorna man börjat tänka men det känns så löjligt att göra slut av en sån anledning eller? Jag älskar ju henne fortfarande men som sagt så har det börjat påverka mig vardagligen
  • Anonym (kräv svar)
    mrFan skrev 2014-09-08 16:11:01 följande:
    Hej! Ja jag har sett det, väldigt vanligt faktiskt. Har frågat, har till och med frågat om det finns nått jag kan göra annorlunda men hon säger bara nej eller vet inte.

Det är en stark fråga och tyvärr så är det väl i dom banorna man börjat tänka men det känns så löjligt att göra slut av en sån anledning eller? Jag älskar ju henne fortfarande men som sagt så har det börjat påverka mig vardagligen
    Bara du kan avgöra hur viktigt sex är i ett förhållande för dig. Om du kan acceptera att det kommer att vara så här, så kan du ju stanna. Men om du inte kan vänja dig utan mår dåligt av det, så kanske det som är bra i förhållandet inte väger upp bristen på sex? Som sagt, bara du vet vad som är bäst för dig. Men om du kommer fram till att du inte står ut utan sex, så är det ju ingen liten sak för dig och därmed kanske det är bättre att göra slut och hitta en partner som har samma behov som du. Som du säkert läst i andra trådar så finns det ju kvinnor som har sexlust. Det gäller väl att hitta en partner som matchar den egna sexlusten någorlunda. Lättare sagt än gjort, men...
  • mrFan

Tjena! Tack för svaren å idéerna!

Försökte förföra henne för några veckor sen, det gick nästan den här gången, hon avbröt å sa att om hon inte skulle gått ut idag så hade vi gjort det, men kanske senare om hon inte skulle komma hem för sent, det va flera timmar tills hon skulle åka å jag kunde tyvärr inte längre vara tyst. Jag sa att hon alltid har en ursäkt å att jag inte orkar försöka längre för trott eller ej det tar faktiskt på självkänslan lite varje gång å jag föreslog att hon får komma till mig när hon väl är sugen, då sa hon "nej det kommer jag inte göra för jag tänder inte på det, vill att du ska ta initiativet" jag försökte säga att det är väl det jag gör hela tiden men det händer aldrig något ändå, å då säger hon att hon vet att hon har varit lite frånvarande men att suget börjar komma tillbaka som fan nu. Kul tänkte jag! Blev jätteglad, jag har nu försökt till och från sen dess men det har aldrig gått, enda gången är när jag är på väg hemifrån då ger hon mig världens kyss å det blir lite smek, sen när man kommer hem igen är det samma visa:(

Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex längre. Varför?