• pingeming

Emmaljunga Viking vs teutonia be you

Blir knäpp i denna djungeln av barnvagnar!
    Väntar mitt tredje barn och yngsta kommer vara 2,5 när bebis kommer, känner inte att jag har något större behov av en syskon vagn så det har jag redan räknat bort men en super Viking kan man ju ha som syskon vagn om jag nu skulle ångra mig, känns smart.

Jag har nu en teutonia be you som jag är jätte nöjd med förutom att den börjas kännas sliten då den var begagnad när jag köpte den så gick och bokade upp en helt ny teutonia nu men har börjat falla ögonen på Emmaljungas super Viking.
    Teutonisk känns rejäl men är ändå väldigt smidig så överlag är jag nöjd med den, det jag tycker är mindre bra är att sidorna på sittdelen är låga så ett livligt barn är livsfarligt att ha i. Hört att folk klagar på att sittdelen är liten men det upplever inte jag den som, finns gott om utrymme på sidorna däremot är ryggen låg om man tex jämför med Emmaljunga nitro men min 5 åring får plats men då är suffletten precis på huvudet ungefär. På vagnen jag har nu tycker jag ryggen lutar väldigt mkt bakåt i sittläge men på den nya ser det bättre ut men är ändå osäker på det då det är det enda jag verkligen inte alls gillar på min vagn.

Så till er nu som testat Viking eller super Viking, va tycker ni om dom? Är sittdelen lika långt ner som på nitron tex? För det är väl det enda jag inte direkt gillat när jag sett andra med dom vagnarna. annars har jag ingen större erfarenhet av Emmaljunga, hade en scoter när sonen var liten och den tyckte jag rätt bra om men så osäker på att ge mig in på något nytt.

Blev lite långt här nu men hoppas någon har tid och ork att orka få mig mer klok !

• Svar på tråden Emmaljunga Viking vs teutonia be you
Svar på tråden Emmaljunga Viking vs teutonia be you