• Flizan30

Vad ska lillasyster till Anton och Isabella heta?

Jag har startat flera trådar innan ang namnval som inte känts 100. Nu har det gått så lång tid att det är svårt att bestämma namn pga det och maken har gett mig helt fria händer att välja utom Sofia som är taget. Vill ha ett klassiskt namn som funkar hela livet. Min farmors mor hette Märta. Ni som orkar kommentera gärna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 08:32
    Funderar också på ALICE som jag inte fick med i omröstningen

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska lillasyster till Anton och Isabella heta?
  • Natulcien

Jag tycker att Märta är jättevackert!
    Vi hade själva med det namnet på vår lista. Nu fick vi ju en son så det blev aldrig aktuellt...men vackert är det!
    Gångbart hela livet också. Det har karaktär och styrka.

Anna är också vackert, tycker jag. Lite underskattat, tyvärr. Men det är ett namn som funkar i alla åldrar, funkar internationellt och man slipper smeknamn.

Agnes är också jättevackert och passar alla åldrar.

Så de tre tycker jag är finast av de du har med i din lista.

Ebba, Maria och Sophie är också vackra, klassiska och funkar både på småflickor och äldre kvinnor. Men de är inte i klass med Märta, Agnes och Anna.

Lovisa och Josefine tycker jag inte alls om. Trista och uttjatade båda två.

Så tycker jag. Men det är ju ni - eller du - som ska känna och välja. Glad

• Flizan30

Natulcien: Tack för din kommentar. Det uppskattasGlad. Jag gillar Märta framförallt kanske då min gammelfarmor hette så och jag hann träffa henne. Min man ogillar namnet egentligen pga det roliga rimmet. men jag gillar flera av de andra namnen starkt också som Ebba, Agnes och Sophie.

Ja vi försöker att tänka och känna, men tyvärr har det gått så lång tid nu att det inte längre går att känna efter vad hon passar i. Hade varit lättare om vi haft en namnlista från början och känt efter vad hon passat i direkt. jag hoppas att jag får lite input här så jag kan fatta ett beslut.

Var och varannan flicka hette Anna när jag var liten så jag är säker på att det kommer tillbaka igen.Glad 

• fluu

Egentligen tycker jag att Märta är finast, men jag tycker inte att det passar så bra med syskonen. Bäst syskonkombo tycker jag att Agnes, Maria eller Anna blir.

1.Märta
    2. Anna
    3. Agnes
    4. Maria (passar dock super med syskonen)
    5. Lovisa
    6. Sophie
    7. Ebba
    8. Josefine

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Tussie

Röstade på Maria. Tycker att det passar syskonens namn bäst. :) Även klassiskt i högsta grad. Om Märta ligger dig extra varmt om hjärtat tycker jag du ska välja det. Gulligt på en liten flicka men fungerar fint livet ut. Anna, Sophie och Ebba är också fina.. ja det är inte lätt. Enda namnet jag direkt skulle välja bort är Lovisa. Men alla har vi olika smak. 

• svärdfisken

Agnes, Ebba och Anna är mina 3 favoriter. Men övriga gillar jag också. Vi verkar ha lika smak.

Jag personligen tycker du ska välja det namnet ni glliar mest, strunta i om det passar syskonens namn. Barnet är en egen liten individ och namnet ska pasa henne bäst!!

Klara/Clara, Astrid och Emilia  tycker jag annars är fint, men det hade du inte som alternativ

• Themis

Anton, Isabella och Ylva tycker jag låter bra, alla börjar på vokal, men alla olika.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Abbe83

Agnes eller Anna. Andra namn jag tycker är fina är Amanda, Emelie, Frida, Hanna, Julia och Linnea. 

• Pastella

Anna är det allra vackraste namnet. Fungerar lika bra på en söt, tillbakadragen liten flicka som på en tuff och självsäker affärskvinna.

• Limpan1234

Jag gillar Lovisa och Josefin (utan e). Ebba hade vi som förslag - dock betyder namnet "starkt vildsvin", lite ocharmigt kanske.... Skrattande

• Leonie88

Röstade på Josefine. Men såg att ni strykt de. Alla era förslag är bra. Men tycker att Lovisa och Sophie passar bäst med syskonens namn.

• Flizan30

Josefine är ett vackert namn men på något vis svårt att uttala på svenska. 

• Abbe83

Alice tycker jag passar bra med syskonens namn. 

Svar på tråden Vad ska lillasyster till Anton och Isabella heta?