• faithfully

Tips på aktiviteter med små barn

Jag vill komma ut mer med barnen (2,5 år och 6 mån) utan att stressa ihjäl mig pga humörsvängningar och bebisskrik som senaste månaderna bjudit på :) Tyvärr blir den äldre lite stressad och klängig när minstingen skriker så det ökar ju naturligtvis min stress och att vara på tex biblioteket då känns bara besvärligt ;)

Lekparken, skogspromenader och liknande är ett återkommande inslag. Men hur lyckas man handla själv med de små eller gå en sväng på stan utan att förlora kontrollen? :)

Någon som har tips på bra ställen att åka till?
    Eller andra tips när man är ute men flera (små) barn?

• Svar på tråden Tips på aktiviteter med små barn
  • Mymla

Är du själv med bebis + två barn eller bara de två äldsta? Att gå på stan själv med tre barn skulle jag nog inte hantera, möjligtvis ett kortare ärende och därefter fika på nåt barnvänligt café. Vi har middagsmatkasse så vi behöver aldrig storhandla, vilket gör handlingarna roligare då vi bara köper frukt och frukost och sånt. Sen får ungarna vara med i tex tvättstugan och hjälpa till att tex sortera strumpor. Sen kan man ju åka och bada, åka till lekland, till barnavdelningen på tex Kulturhuset (eller annat liknande ställe där det är ok med eventuell gnällig bebis). Eller bara åka och hälsa på släkt eller en vän?

• faithfully
    Mymla skrev 2014-09-07 22:26:42 följande:

Är du själv med bebis + två barn eller bara de två äldsta? Att gå på stan själv med tre barn skulle jag nog inte hantera, möjligtvis ett kortare ärende och därefter fika på nåt barnvänligt café. Vi har middagsmatkasse så vi behöver aldrig storhandla, vilket gör handlingarna roligare då vi bara köper frukt och frukost och sånt. Sen får ungarna vara med i tex tvättstugan och hjälpa till att tex sortera strumpor. Sen kan man ju åka och bada, åka till lekland, till barnavdelningen på tex Kulturhuset (eller annat liknande ställe där det är ok med eventuell gnällig bebis). Eller bara åka och hälsa på släkt eller en vän?

Det är två barn. En bebis och en 2,5 åring.
    Tack för tipsen! Ska ta tjuren vid hornen och försätta mig i en spännande situation känner jag. Att handla ett par saker bör ju inte vara ett problem, egentligen..
Svar på tråden Tips på aktiviteter med små barn