• tulip79

Möbler till lekstugan

Nu är vår lekstuga nästan färdig. Sonen fyller 3 år snart o dottern är 8 månader. Vi skulle behöva lite tips på var man kan köpa lite inredning till stugan. Hittar inget på blocket/tradera. Tänkte mig kanske en spis och några enkla träsittmöbler (även om detta redan finns i sonens rum). Kom gärna med fler förslag! Någon som vet var vi kan leta barninredning? Beställer gärna på nätet!

• Svar på tråden Möbler till lekstugan
  • Jill 79

Vi har ikeas träspis i vår lekstuga. Och gamla trämöbler. Men de ska bytas ut mot ikeas plastmöbler istället(mammut). Mysigare med trämöbler men mina barn bara släpar ut möblerna och fikar och greja med dem, glömmer de ute i regnet osv. Så för oss tror jah plastmöbler håller sig fräschare och är lättare att torka rent.

• mammalovis

Ha stabila möbler med tanke på att den lilla snart är i klättraråldern. Mammutpallarna tycker jag är väldigt instabila när de klättrar.

En liten tavellist eller IKEAs kryddhylla är smart att ha som liten förvaring. Vi har två kryddhyllor ovanför leksakspisen i köket att förvara glas och tallrikar på.

IKEAs spisar är ju jättefina, men ganska dyra, begagnade från Brio brukar vara billigare begagnat. Sedan går det ju ha en vimpelslinga som färgglad dekor. En liten postlåda brukar ju vara pricken över i.

Svar på tråden Möbler till lekstugan