• Erica

Flera försök med Pergotime fortfarande neg...

Har tagit fyra enkeldoser pergotime och fått äl 3 av dom 4 gångerna men eftersom jag den fjärde gången inte fick nån äl så ville läkaren att ja dubblade femtedosen så jag tod alltså 2 tabletter om dagen i fem dagar...mådde skit! Massa humörsvängningar, svallningar och yrsel. Kämpade mig igenom detta och nu känns de som att allt är helt förgäves... har inte helt regelbunden mens men borde vara runt bim nu, Testa negativt idag och ja kan inte sluta gråta! Jag orkar inte mer, varför funkar de inte??

Hur lång tid tog de för er andra som ätit pergo? Har nämligen bara hört från folk att med pergo tog de max 2-3 försök för dom...... sjukt deprimerande...är jag den enda som inte blir gravid av detta?

• Svar på tråden Flera försök med Pergotime fortfarande neg...
  • bellis84

Hur gör ni kring BIM, testar ni er eller inväntar ni mens? Jag försöker vänta o tyvärr kommer ju mensen varenda gång. Hur orkar ni kämpa på?
    Tycker att det är så tungt.. Längtar så efter att få ett plus. Kram!

• MiaIa90

Det är inte ofta jag testar mig utan mensen kommer men väntar alltid några dagar över bim om mensen skulle vara sen.

bellis84 skrev 2014-10-09 21:27:11 följande:
    Hur gör ni kring BIM, testar ni er eller inväntar ni mens? Jag försöker vänta o tyvärr kommer ju mensen varenda gång. Hur orkar ni kämpa på?
    Tycker att det är så tungt.. Längtar så efter att få ett plus. Kram!

• bellis84

Miala90

Ok, hur länge har ni försökt? Har försökt i snart 4 år, men gjort en magoperation för att gå ner i vikt. 50 kg senare har jag fortfarande inte blivit gravid.

• MiaIa90
    bellis84 skrev 2014-10-09 22:27:11 följande:
    Miala90

Ok, hur länge har ni försökt? Har försökt i snart 4 år, men gjort en magoperation för att gå ner i vikt. 50 kg senare har jag fortfarande inte blivit gravid.
    Vi har försökt lite mer en 3år nu. 
    Lika här har också gjort en gbp operation jan-13 och har tappat 55kg. 
    Men inget har hänt en. 
    Har också PCO som har krånglat för mig. 
  • bellis84

Tufft med PCO, har inte det själv men förstått det som att det kan påverka fertiliteten? Rätta mig om jag har fel.
    Undrar hur mycket psyket spelar in i barnlöshet? Är så rädd att jag aldrig blir med barn. Har ju hört talas om folk som adopterat för att sedan bli gravida. Vad tror ni?

• MiaIa90
    bellis84 skrev 2014-10-09 23:18:00 följande:
    Tufft med PCO, har inte det själv men förstått det som att det kan påverka fertiliteten? Rätta mig om jag har fel.
    Undrar hur mycket psyket spelar in i barnlöshet? Är så rädd att jag aldrig blir med barn. Har ju hört talas om folk som adopterat för att sedan bli gravida. Vad tror ni?
    Jo de är lite tufft men får äntligen hjälp nu bara mensen kommer i gång. 
    Jag vet inte men tror inte de spelar någon roll men så svårt att veta om psyket spelar roll eller ej. 
  • Gweny

För min del hade det inte hjälpt om jag varit helt avstressad, ger mig inga ägg som släpper av sig själva. Dock att gå ner i vikt kan ju förbättra chanserna, så försöker kämpa med det nu.

Men som ni säger, man har ju hört om vissa som fått efteråt dem adopterat, men frågan är hur många procent det faktiskt är.

En vän till familjen, dem adopterade en pojke, fick sen en pojke via IVF och sen några år senare fick dem en flicka, naturligt/vanligt. Detta var ju typ 25 år sen.

• Erica

De är tungt psykiskt men man får försöka tänka på allt annat man har att vara tacksam över ð??? så tänker jag iaf ð???

Ja fick min mens i lördags så på måndag blir de spolning....jag hoppas de hjälper...

• Gweny

Min kom igår, så jädra trist. Får ladda inför 3e kuren nu, hoppas på tredje gången gillt. Har även spolning som väntar.

• MiaIa90
    Gweny skrev 2014-10-15 12:47:56 följande:
    Min kom igår, så jädra trist. Får ladda inför 3e kuren nu, hoppas på tredje gången gillt. Har även spolning som väntar.
    Hoppas de kan ta sig nu för er. Håller tummarna. 
    Här så ska jag börja på min första kur Letrozol i morgon.
  • bellis84

Vi får peppa varandra!
    Är skönt att ha lite stöttning av andra i samma sits.

Jag inväntar mensen, ska komma på lördag.
    Har kört 5 kurer, men fick för många äggblåsor 2 gånger.

Kämpa på!

• MiaIa90
    bellis84 skrev 2014-10-15 19:06:37 följande:
    Vi får peppa varandra!
    Är skönt att ha lite stöttning av andra i samma sits.

Jag inväntar mensen, ska komma på lördag.
    Har kört 5 kurer, men fick för många äggblåsor 2 gånger.

Kämpa på!
    Jo nu ska de bli bebisar. 
    Får man köra så många gånger med pregotime?
    jag har 30tabletter av Letrozol så kan testa några gånger ska ta 5tabletter i fem dagar bara men är enkel kur denna ågngen får vi se hur ajg reagerar på det.
  • bellis84

Jaha, fick min mens nu... 2 dagar för tidigt till och med. Blir så ledsen...

• Gweny
    bellis84 skrev 2014-10-16 14:14:40 följande:

Jaha, fick min mens nu... 2 dagar för tidigt till och med. Blir så ledsen...

Men fy vad trist. att det bara inte kan funka.
  • Decibel84

Lite förvirrad här...

verkar som ni med PCO/S oftast får pregotime
    varför är det så?

enligt gyn så har jag inte PCO, det syns tydligen tydligt.
    men pregotime ska ju göra så man får ägglossning
    hur vet man om man har regelbunden ägglossning? måste jag hålla på med dessa dyra stickor varje månad eller vad?

• Pandamamma79
    Decibel84 skrev 2014-10-26 21:26:32 följande:

Lite förvirrad här...

varför är det så?

hur vet man om man har regelbunden ägglossning? måste jag hålla på med dessa dyra stickor varje månad eller vad?

Man får Pergotime för att man sällan/oregelbundet el aldrig får äl.

Har du inte pco så menar väl gyn att du ser ut att ha normal menscykel.

Har du regelbunden mens?

Visst kan man ha mens utan att ha äl...men då brukar det vara vanligare med oregelbunden mens.

Du behöver ju inte testa din äl hur många gånger som helst. Kanske värt att testa några månader?
  • Gweny
    Decibel84 skrev 2014-10-26 21:26:32 följande:

Lite förvirrad här...

varför är det så?

jag vet några som fått pergotime, fast dem inte har pco eller oregelbunden cykel, ska tydligen kunna ge lite bättre ägg också sa hon jag frågade.

har du tydliga äl-tecken varje vecka? gör som ovan säger, testa några månader och se om du får utslag.
  • Decibel84

Testade två månader, gick åt en massa test.
    visade positivt en månad...inte den andra..sen tog testen slut och jag blir sjukt stressad av dessa test
    men jag antar att utredningen och läkaren får avgöra om jag ska få pregotime

• Gweny
    Decibel84 skrev 2014-10-27 19:09:15 följande:

Testade två månader, gick åt en massa test.
    visade positivt en månad...inte den andra..sen tog testen slut och jag blir sjukt stressad av dessa test
    men jag antar att utredningen och läkaren får avgöra om jag ska få pregotime

jo jag blev också stressad av dem testen, sen så kan dem vara visledande när man har PCO, så struntade i dem. tog dock ett, som jag hade kvar nu sist när jag trodde äl var, då gav den väldigt starkt utslag.
  • Decibel84

Jag tror många bliir väldigt stressade av allt man kollar.
    man kollar trosorna, känner efter, kollar kalendern eller nån app, känner efter igen..

börjar kissa på en sticka, fast det inte alls är en fertil dag enligt appen, men man måste ju kolla iallafall

Svar på tråden Flera försök med Pergotime fortfarande neg...