• Happy14

flyga till London med 2 månaders bebis?

Hej!

Undrar om hur ni ser på detta? Hon är nu 6 veckor och allt fungerar kanon med henne, äter och sover bra och är hur lugn och trygg som helst, men med våra andra barn flög de första ggrna vid ca 1 års ålder, men när jag fyller 30 i oktober tänkte vi åka till London över en helg, hur tänker ni? Är det för tidigt ?

• Svar på tråden flyga till London med 2 månaders bebis?
  • Birgitta02

Jag är inte säker på om det kanske är så bra. Jag tänker främst på om immunförsvaret är fullt påtankat i den åldern. Kanske höra med BVC?

• Mascaraklumpar

Nej, det är inte för tidigt. Ju mindre de är desto lättare brukar det gå.

• honeydew

Åk iväg! Ju yngre de är, desto lättare har det varit då vi åkt iväg nånstans.

• JA77

Skulle aldrig rest före mässlingvaccinationen. Vi vaccinerade vid 9 mån istället för 1 år så vi kunde komma iväg. 

• Happy14
    JA77 skrev 2014-09-09 15:28:00 följande:

Skulle aldrig rest före mässlingvaccinationen. Vi vaccinerade vid 9 mån istället för 1 år så vi kunde komma iväg. 

Får man inte mässlingen vid 18 mån? Det finns väl inte mässlingen i London? Mer än här? Min pojk väntade jag med mässlingsvaccin till han var 2 år iaf, och han var i Grekland när han var 1 år... Det kan ju lika gärna komma turister hit med mässlingen? Eller har jag fel?
  • Bubblan7901

Jag har precis varit i Frankrike tillsammans med min son på 12 veckor. Vi åkte ensamma och det var inga som helst problem. Se till att amma vid start och landning så ska du se att det går hur bra som helst. Trevlig resa!

• JA77
    Happy14 skrev 2014-09-09 19:09:02 följande:
    Får man inte mässlingen vid 18 mån? Det finns väl inte mässlingen i London? Mer än här? Min pojk väntade jag med mässlingsvaccin till han var 2 år iaf, och han var i Grekland när han var 1 år... Det kan ju lika gärna komma turister hit med mässlingen? Eller har jag fel?
    Mässling finns överallt, synnerligen i flygsammanhang då människor reser över världen, och inte har samma vaccinationsskydd. Och jag skulle aldrig ge mig ut utan vaccin. Mässlingvvaccin kan ges från ca 9 mån på vaccinationscentral. 
  • Happy14
    JA77 skrev 2014-09-10 07:13:01 följande:
    Mässling finns överallt, synnerligen i flygsammanhang då människor reser över världen, och inte har samma vaccinationsskydd. Och jag skulle aldrig ge mig ut utan vaccin. Mässlingvvaccin kan ges från ca 9 mån på vaccinationscentral. 
    Men då kan du ju inte gå till ett köpcentrum heller? Det kan ju vara turister där? Det var ett utbrott i Gbg när min son var liten tex.. Så kan man ju inte tänka, vi ska bo i Frankrike en månad när bebis är 10 mån..
  • honeydew

Vi vaccinerade dottern i somras då hon var 9 mån, för då skulle vi till område i Europa där det uttalat finns mässling. Men som sagt, London är väl lika stor risk för mässling som Stockholm eller annan storstad? Jag hade iaf åkt!

• JA77
    Happy14 skrev 2014-09-10 08:09:37 följande:
    Men då kan du ju inte gå till ett köpcentrum heller? Det kan ju vara turister där? Det var ett utbrott i Gbg när min son var liten tex.. Så kan man ju inte tänka, vi ska bo i Frankrike en månad när bebis är 10 mån..
    Det är inte alls samma sak som att vistas ett par timmar i ett tätt luftrum. 
  • Filip1990

Jag anser att det är för tidigt. Enligt mig ska du helst inte flyga med ett barn under 2,5-3 år. Det finns många andra resor man kan göra som inte inkluderar flyg.

• Dixie
    Filip1990 skrev 2014-10-05 01:04:59 följande:

Jag anser att det är för tidigt. Enligt mig ska du helst inte flyga med ett barn under 2,5-3 år. Det finns många andra resor man kan göra som inte inkluderar flyg.

varför? 
Svar på tråden flyga till London med 2 månaders bebis?