• woodedwire

    Besöker ni lekplatser med era barn under dagarna?

    Hejsan!


    Jag undrar som rubriken lyder om ni besöker några lekplatser under dagarna då ni är föräldralediga med era barn och i så fall varför?

    Mvh


    Woodedwire

  • Svar på tråden Besöker ni lekplatser med era barn under dagarna?
  • SuzR

    Bor på lekplatsen typ...varför? Skönt med frisk luft, träffar andra mammor och barn, barnen och jag får motion...

  • pigglet

    Typ varje dag, när jag var hemma. För att man blir så less på att vara ute på sin egen gård timme efter timme, för att det är ett ganska bra ställe att träffa andra barn och föräldrar, för att barnen tycker om utrustningen som finns på lekplatsen.

  • idis78

    När minsta var bebis så gick storebror på dagis till kl 12. Oftast gick vi till lekparken ett par timmar på eftermiddagen ihop med en av mina kompisar som också var föräldraledig. Vi kunde umgås, de stora barnen lekte och bebisarna sov i sina vagnar. Bra lösning.

  • ViVäntarLois

    Vi är där någon gång i veckan kanske, när barnen efterfrågar det. Men går nog hellre ut i skogen eller på andra aktiviteter som ÖF, museum osv. Barnen skulle gärna gå till lekplatsen ofta men jag tycker det är lite småtrist jämfört med andra barnaktiviteter. 


Svar på tråden Besöker ni lekplatser med era barn under dagarna?