• Cape

Är ny på sidan

Hej!
    Har precis blivit ny medlem hät på familjeliv och tycker att det verkar vara en bra sida. Känner att jag behöver ha några råd, tips etc. Ja, vad man kan tänka sig. Jag och min man har försökt bli med barn i snart 1,5 år och har lämnat lite prover. Jag har lämnat blodprov för att kolla min ägglossning och den ser bra ut. Min man har lämnat ett spermaprov och det visade sig att de var lite slöa. Han ska lämna ett till nu men han bara drar ut på det. Jag tycker han ska göara det så fort som möjligt mern han ringer aldrig och får en tid. Jag går och oroar mig för att han ska bli sjuk. Då måste vi vänta ytterligare 3 mån tills han kan lämna nästa gång. Vi vill så gärna bli gravida men det händer ingenting. Tror ni det är kört för oss på naturlig väg? Hur länge har ni försökt och vad gör man för steg här näst efter våra prover?

• Svar på tråden Är ny på sidan
  • dison

Cape: vad bra att du har hittat till familjeliv, här finns det många i liknande situation. Håller med dig om att det är viktigt att din partner lämnar ett nytt spermaprov, spermakvalitén kan ju variera kraftigt från gång till gång. Om din ägglossning är bra men spermierna fortsätter att vara slöa så kanske ni kan få hjälp med insemination? Kört är det väl nästan aldrig på naturlig väg, men oddsen kan vara mer eller mindre bra. Det finns några pågående trådar om utredningar, kanske att du kan få bättre svar där. Lycka till!

• jessiejones

Hej och Välkommen hit

Ja detta är en jättebra sida, där vi stöttar, hjälper och tipsar varandra. det är skönt att prata med folk som förstår vad man går igenom.

Det är nog inte alls kört för er och få barn på naturlig väg men du får nog tjata på mannen din så han ger sig iväg och lännar ett prov till.
    Det var ju bra att du ägglossa som vanligt.

Härnäst kommer dom säkert vilja spola dina äggledare för att se att det är passage.
    kolla din mans sperma och utifrån det bestämmer din läkare hur ni ska gå vidare.
    Det finns ju mycket hjälp att få som tur är.

På mig och min sambo hittar dom inga fel och vi genomgår nu våran första provrörsbefruktning s.k Ivf, där man hjälper naturen lite på traven.'

Lycka till!

Svar på tråden Är ny på sidan