• Soldotter

    Marsipantårta

    Hoppas någon här kan hjälpa mig!


    Har tänkt att göra en egen doptårta med marsipan som topp, eller hur man nu säger. Oskyldig Har aldrig gjort detta innan och frågan är om det änns är någon ide att jag försöker ger mig på detta eller om jag bara ska glömma? vad säger ni? Det ser ju inte så svårt ut! Skrattande Och om de nu är så enkelt så alla kan göra det vad bör man tänka på? Vad ska man använda sugarpaste eller vad det nu heter? Har butiken Tårtdecor jätte nära där de har en massa "bra att ha" Flört


     


    Dela gärna med er av era erfarenheter och lägg gärna ut bilder på era kontverk!


    Tacksam för hyfsat snabba svar då dopet är 4/10.Baby


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 15:00
    Så det kan gå när man är i farten, Konstverk ska det ju såklart stå! :D
  • Svar på tråden Marsipantårta
  • Anonym

    Min erfarenhet av att äta tårtor med sugarpaste är att de är snyggare än vad de är goda... så för smakens skull kan du ju köpa sånt färdigt marsipanlock som finns i affären (grön, rosa, vit har jag sett finns kanske fler färger) och sedan göra dekorationerna i sugarpaste som är lite mer lättarbetat än marsipan och finns i massor av färger.

    Det svåra är att få på marsipanen utan att den skrynklar sig i nederkant, men man kan ju dölja det med ett vackert sidenband som man tar av när man ska äta - eller om du gör ett band i sugarpaste och täcker med.

    Kolla lite tutorials på youtube for inspiration :)

    www.google.se/search%C3%A5rta+t%C3%A5rtlock&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a&channel=fflb&gfe_rd=cr&ei=0k0QVOaEM5CEtAHbwoHABw#rls=org.mozilla:en-GB:official&channel=fflb&tbm=vid&q=prinsesst%C3%A5rta

Svar på tråden Marsipantårta